نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    بسم الله الرحمن الرحیم
    و صلى الله على محمد و آله الطاهرین
    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین
    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم




    خلاصه خطبه های نماز جمعه  ۲۲ اسفند ماه سال ۱۳۹۳ 

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور



    خطبه اول:


         خطیب نماز جمعه در ابتدا خطبه ضمن ستایش ومدح خداوند منان وفرستادن صلوات و درود بر پیامبرعظیم الشان وخاندان پاک ومطهرش با شرح سرگذشت ائمه و صالحان و بررسی راه های نجات آنها ، دلیل رستگاری همگان را تقوا دانسته اند؛ لذا همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمودند. خطیب نماز جمعه در ادامه به شرح و ترجمه و تفسیر آیه 75 از سوره آل عمران پرداختند.



        خطبه دوم:


         امام جمعه اروندکنار در خطبه دوم با تسبیح و تقدیس خداوند منان و درود و صلوات بر پیامبر عظیم الشان و خاندان پاک و مطهرش مجددا با توصیه همه به رعایت تقوا همه مومنین را به یاری یکدیگر برای رسیدن به تقوا امر کردند و رعایت آن را تکلیف الهی در قالب امر به معروف و نهی ازمنکر که باید انجام پذیرد دانستند، ایشان انجام این امر را باعث صلاح و فلاح جامعه دانستند و موکدا بر وجوب آن تاکید کردند.

    درادامه امام جمعه محترم اروندکنار به مناسب ها وموارد زیر اشاره نمودند :

        1)گرامیداشت 22 اسفند ماه سالروز صدور فرمان امام راحل (ره) برای تشکیل بنیاد شهید؛حجه الاسلام محمدی پور درباره این مناسبت با اشاره به جایگاه شهید و خانواده شهدا و لزوم حفظ و ترویج فرهنگ شهادت و انتقال مفاهیم آن به نسل جدید و همه جامعه ، این مناسبت مهم را گرامی داشتند و همه را به تکریم خانواده معظم شهدا بخاطر اهداء عزیزترین جزء زندگیشان جهت حفظ انقلاب و اسلام سفارش نمودند ، ایشان همه خاصه نسل جدید را به لزوم آشنایی با فرهنگ شهادت دعوت کردند.

        2) 23 اسفند ماه سالروز درگذشت عالم جلیل القدر حضرت آیت الله کاشانی در سال 1340؛ امام جمعه با اشاره به شخصیت مجاهد و نستوه این عالم ربانی و مبارزات ایشان در عراق و ایران و ثمرات آن مبارزات که منجر به ملی شدن صنعت نفت در ایران شد،سالروز در گذشت این عالم ربانی را گرامی داشتند .

        3) گرامیداشت شهدای 26 اسفند ماه سالروز انفجار بمب در نماز جمعه تهران در سال 1360 توسط منافقین کور دل.

        4)26 اسفند ماه سالروز ارتحال فرزند گرامی امام راحل (ره) حاج سید احمد خمینی (ره) : امام جمعه با توصیف شخصیت این عالم بزرگ آن را امین ،همراه و حافظ اسرار امام دانستند ، ایشان پیروی سید احمد خمینی از ولایت فقیه را درس بزرگی برای همه دانستند که باید همه از آن عبرت بگیرند. 

        ایشان در ادامه به نکات ذیل اشاره نمودند:

        -تشکر از مجلس خبرگان بخاطر انتخاب شخصیت عالم، حضرت آیت الله یزدی برای تصدی ریاست مجلس خبرگان

        -تشکر از قرارگاه عملیاتی کربلا بخاطر فعالیت های گسترده برای محرومیت زدایی در منطقه اروندکنار از جمله حمایت از بیماران صعب العلاج ،تامین لوازم فرهنگی برای دانش آموزان محروم و هم چنین پروژه لایروبی انهار منطقه اروندکنار که قرار است از 23/12/93 آغاز گردد.

        -دعوت نمازگزاران و همه مردم برای شرکت در مجالس ایام فاطمیه (س)از جمله مجلس سخنرانی خطیب گرانقدر سید محمد صافی که قرار است در اروندکنار از سوی نهاد امامت جمعه اروندکنار نیز مجلسی داشته باشد

    نظرات (۰)

    هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی