نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۱ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صل الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

    نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خمینی (ره)

     

    خلاصه خطبه های نماز جمعه مهر ماه سال ۱۳۹

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     


     

     

    خطبه اول :

     

                 امام جمعه محترم اروندکنارباتوصیه نمازگزاران به تقوای الهی،باذکرفرمایش حضرت علی(ع)درباره صفات متقین گفتند:کلام بد وقبیح ازانسان متقی دور وزبانش نرم وگفتارش مودبانه است.ایشان به نقل ازرساله حقوق امام سجاد(ع)اضافه کردند: ازجمله حقوق زبان عادت زبان به گفتارخیروترک کردن گفتاراضافه است.      حجةالاسلام والمسلمین محمدی پوردرادامه تفسیرقرآن بااشاره به آیاتی ازقرآن کریم وعده شیطان رافقرانسانها و وعده راستین الهی راغفران برای بشروعزت انسان دانست.

     

    خطبه دوم : 

             

         حجةالاسلام والمسلمین محمدی پورباتوصیه مجدد نمازگزاران به تقوی الهی به نقل ازامام علی(ع)گفتند : بهترین توصیه که همواره همراه انسان هاست یاد معاد و مرگ است.

    ایشان با توصیف مرگ به یک سفر بی پایان برآمادگی هر چه بیشتر انسان ها برای این سفر تاکید نمودند. 

    امام جمعه محترم اروندکنار همچنین در مورد مناسبتهای زیر فرمودند:    

    1. شنبه13مهرماه،سالروزهجرت امام خمینی به پاریس:ایشان باذکرنکاتی از سیر مبارزات وتبعید حضرت امام(ره) ، ایشان را پیروراستین سیره مردان الهی وخصوصا پیامبراسلام وائمه معصومین(علیهم السلام) دانستند. حجةالاسلام والمسلمین محمدی پور با اشاره به برخی ازبرکات وجودامام خمینی(ره)،احیای قرآن و کشاندن قرآن به میان زندگی مردم را ازجمله این برکات برشمردند

        2. هادت امام جواد(ع) :امام جمعه محترم اروندکناربااشاره به سن کم آن امام همام واثبات امامت وعلم ایشان درهمان سنین،این امررامقدمه سازی اذهان مردم آن عصربرای امامت امام عصر(عج)دانستند.

    3.    اول ذیحجه،سالروز ازدواج با برکت امام علی وحضرت زهرا(علیهم السلام): حجةالاسلام والمسلمین محمدی پوربااشاره به این ازدواج مبارک توصیه کردندکه باتسهیل ازدواج جوانان ازسوق دادن آنهابه سمت گناه جلوگیری شود.

    4.    سفر رئیس جمهور به آمریکا : حجةالاسلام والمسلمین محمدی پور با اشاره سابقه سیاه روابط آمریکای جهانخوار با ایران و سختی و مشقتی که ملت ایران از این دولت غارتگر متحمل شده است گفتند:

     خوی آمریکاچپاول و ظلم است و مادام که این خوی وحشی در دولتمردان آمریکا وجود دارد رابطه ما باآمریکا نفعی ندارد.امام جمعه محترم اروندکناربااشاره به سخنان نخست وزیررژیم غاصب صهیونیستی گفتند:ملت ماهمه تهدیدها و تحریم ها را با تأسی به امامان خود تحمل نموده و به فرصت تبدیل کرده است و در راه حق استوار بوده و هرگز تن به ذلت نخواهد داد. سپس بااشاره به اظهارات برخی مقامات آمریکائی و اروپائی تأکید کردند:

    هرگونه کوتاهی دردفاع ازحقوق ما باعث طمع بیشتر دشمنان خواهد شد.

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۲ مهر ۹۲ ، ۱۴:۵۱
    حاج عامری