نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۳ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

     

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صل الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

     

    خلاصه خطبه های نماز جمعه 25 تیر ماه سال 1395

    اروندکناربه امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     

        خطبه اول :

     

                     حجه الاسلام و المسلمین مهدی محمدی پور در ابتدای خطبه ضمن حمد و ثنای خداوند و درود و صلوات بر پیامبر عظیم الشان و خاندان پاک و مطهرش صلوات الله علیهم اجمعین با تفسیر آیه 180 سوره آل عمران گفتند: افرادی که از مالی که خدا به آنها داده انفاق نمی کنند و فکر می کنند اموال آنها زیاد می شود اشتباه می کنند زیرا این مال در قیامت وبال گردن آنان می شود.

     

     

    خطبه دوم :

     

                         خطیب نماز جمعه با اشاره به  روز بهزیستی و تامین اجتماعی و تبریک آن به خانواده بهزیستی اضافه کردند کمک و دستگیری از مستمندان سنت حسنه است و اختلاف طبقاتی در جامعه اسلامی پسندیده نیست و این ننگ است که عده ای حقوقهای نجومی بگیرند و عده ای در نان شب خود مانده باشند، جوانان عزیز جان شیرین خود را تقدیم کنند و عده ای از خدا بی خبر اینطور با حیثیت نظام بازی کنند. در خصوص تامین اجتماعی مایه تاسف است  که مسئولین ما حتی نتوانسته اند یک درمانگاه تامین اجتماعی در این بخش تاسیس کنند. و علت آن عدم سکونت مسئولین در این بخش است. امام جمعه محترم در بخش دیگری از سخنان خود سالروز تاسیس شورای نگهبان را گرامی داشته  و اظهار داشتند شورای نگهبان ضامن اسلامی بودن و اسلامی ماندن کشور است. به همین علت مورد هجوم خائنین قرار گرفته در حالیکه در کشورهای دموکراتیک نهادهای نظارتی اینچنین وجود دارد.ایشان در بخش دیگری از خطبه ها به سالروز پذیرش قطعنامه 598 اشاره و اظهار داشتند گرچه این قطعنامه تمام نظرات جمهوری اسلامی را بر آورده نمی کرد ولی بهتر از سایر قطعنامه ها بود و با تدبیر حضرت امام باعث شد صدام نتواند چهره صلح طلب به خود بگیرد.امام جمعه محترم در پایان با اشاره به یک سالگی برجام گفتند هنوز هیچ تحریمی برداشته نشده و اگر دولت به صحبتهای مقام معظم رهبری گوش داده بود این همه هزینه به هدر نمی رفت.

    ۵ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۲۵ تیر ۹۵ ، ۱۵:۰۰
    حاج عامری

     

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صل الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

     

    خلاصه خطبه های نماز دشمن شکن جمعه 18 تیر ماه سال 1395

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     

     

    خطبه اول :

     

     

                     حضرت حجه الاسلام والمسلمین مهدی محمدی پور در خطبه های نماز جمعه اروند کنار گفتند: بر اساس تعالیم قرآن ایمان و تقوا فقط قلبی کفایت نمی کند بلکه باید در اعمال  و ارکان نیز بروز نماید. برای اینکه بدانیم کدام مسیر صحیح است باید اقوال مختلف را بشنویم و آنکه با سخن خدا مطابقت دارد را انتخاب کنیم.

     

     

     

    خطبه دوم :

     


                          18 تیر سالروز کشف کودتای نوژه در روزهایی که هنوز ارکان انقلاب شکل نگرفته بود، است . مدد جنود الهی در شکست این کودتا و دیگر توطئه ها مثل طبس به کمک انقلاب نوپای اسلامی آمد. اگر ملتی راه صحیح را انتخاب کند، طبق فرمایش قرآن ، خداوند از او حمایت می کند.خداوند را شاکریم ، که روز به روز بر شکوه  این ملت افزوده می شود و انقلاب با قدرت به راه خود ادامه می دهد.

    موضوع دیگر سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و کشف حجاب توسط رضا شاه مزدور می باشد. که این مسآله برای نردم ما بسیار گران تمام شد. حجاب حکم خداست و به مصلحت زنان و جامعه می باشد.. و از احکام ضروری دین است. زن با حجاب محدود نمی  شود بلکه با حجاب حفظ شده ودر جامعه بهتر می تواند فعالیت و خدمت کند.

    در جنگ 33 روزه حزب الله ثابت شد که به سبب ایمان و تبعیت از خداوند متعال چه جمعیت کمتری که بر جمعیت کافر زیادی  می تواند پیروز شود. حزب الله لبنان با الهام از بسیجیان ایران توانست در این جنگ نابرابر پیروز شود.
    با توجه به سالروز فرمان مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق تاکید شد که مسئولین تمام همت خود را بر مبارزه با قاچاق عمده و انبوه  قاچاقچیان گردن کلفت قرار دهند تا تولید ما بتواند تنفس نمایند.

    ما توقع داریم مسئولین و روسای سه قوه با دریافت کنندگان حقوقهای نجومی طبق فرمایش مقام معظم رهبری بر خورد قاطع نمایند. و انقلابی عمل کنند.

    ۲ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۸ تیر ۹۵ ، ۱۴:۱۳
    حاج عامری

     

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صل الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

     

    خلاصه خطبه عید سعید فطر  16  تیر ماه سال ۱۳۹5

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     

     

    خطبه عید سعید فطر

     

     

                    حجه الاسلام مهدی محمدی پور در خطبه های نماز عید سعید فطر در اروندکنار ضمن تبریک عید گفتند خداوند از مسلمانان اتحاد و همبستگی را خواسته است که تمرین و نمود عینی آن در نمازهای جمعه و جماعت و عیدین بروز دارد. خداوند بزرگ امر به جماعت می کند یعنی امر به اتحاد می کند. و ان شاءالله مومنین با حضور در جماعات آمادگی و اتحاد خود را حفظ می کنند تا در رکاب حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف آماده جانفشانی باشند.

     

                   امام جمعه محترم در قسمتی دیگر از خطبه ها گفتند نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی وعده هایی را که به مردم اروند کنار دادند فراموش نکنند. و مردم عزیز با مراجعه به دفتر امام جمعه و جاهای مختلف درخواستها خود و قولهای نمایندگان را پی گیری  می نمایند منن نیز این خواسته مردم را به نمایندگان عزیز منتقل می کنم. شرایط اروندکنار عادی نیست و عزم جدی می خواهد. مسئولین محترم بخش تمام تلاش خود را می کنند اما نیاز مند کمک هستند چون واقعا امکانات کم است  و شما نمایندگان محترم باید به یاری آنها بیایید تا محدودیتها جبران شود. تقاضا می شود نمایندگان محترم جلسات مرتبی با مسئولین بخش داشته باشند. مشکلات آب و اشتغال و بندر و... از مشکلات جدی بخش است که نیاز به چاره اندیشی دارد.

     

                  دیگر خواسته مهم مردم شهرستان شدن اروند کنار است تا حل مشکلات سریعتر شود. از نمایندگان محترم درخواست جدی داریم که شهرستان شدن اروند کنار را پی گیری نمایند.

    ۳ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۶ تیر ۹۵ ، ۰۹:۱۶
    حاج عامری