نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

    خلاصه خطبه های نماز جمعه  مرداد ماه سال 

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و موقت جناب

    حجت الاسلام والمسلمین شیخ سعید امیری

     


    نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خمینی (ره)

     

    حجه الاسلام امیری امام جمعه موقت اروند کنار ضمن تقدیس و تنزیه مقام ربوبی الهی و فرستادن درود و صلوات به محضر مقدس پیامبر عظیم الشان و خاندان پاک  و مطهرش با اشاره به حدیثی از امام زین العابدین علیه السلام  در زمینه تقوا و بر شمردن برخی گناهان و حیله های شیطان که در مسیر ز ندگی او  قرار دارد و باعث سقوط او می شود ، همه را به رعایت تقوا سفارش نمودند.

     

    ایشان در ادامه به مناسبت سالروز شهادت  سرلشکر بابایی ، در مورد فرهنگ شهادت و تاثیر آن در حفظ اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم  اشاره  و آن شهید سرافراز را یک سرباز مخلص ولایت دانستند که حیات او تبلیغ دین و شهادت او باعث آبیاری نهال  انقلاب گردید .     

     

    حمله اتمی آمریکا به هیروشیما و ناکازاکی از دیگر موارد سخنان حجه الاسلام امیری بود.

    وی ضمن محکومیت این جنایت هولناک ، گفتند: 

    آمریکا  بخاطر همین خوی جنایتکار مورد اعتماد هیچ کس  نیست و از دولت مردان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواستند با نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام عظمای ولایت در تعامل با آمریکا  فریب بازیهای سیاسی اورانخورند.

     

    اشاره به روز صنایع کوچک از دیگر موضوعات خطبه های این هفته بود که خطیب نماز جمعه از مردم و مسوولین خواستند بصورت همگام و هماهنگ و با برنامه ریزی در راستای اقتصاد مقاومتی نسبت به احیاء دوباره صنایع دستی منطقه اقدام نمایند.

     

     

    ۰ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۱۵ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۴۵
    حاج عامری

    به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی :

     

    فرماندار آبادان : بیمارستان اروندکنار سال جاری تکمیل می شود/ ارتقاء نظام سلامت ؛ راهبرد دولت

     

    آبادان - ایرنا - فرماندار ویژه آبادان نگاه دولت یازدهم به بخش بهداشت و درمان در آبادان را ویژه دانست و گفت:با پیگیری انجام شده و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت بهداشت و درمان، بیمارستان اروندکنار طی سالجاری تکمیل و بهره برداری می شود.

     

     

    به گزارش ایرنا عزیزالله شهبازی شنبه در نشست بررسی مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان آبادان گفت:مطالبه مردم در خصوص تکمیل بیمارستان اروندکنار پیگیری شده و

    ۳ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۰۲ مرداد ۹۵ ، ۱۶:۲۰
    حاج عامری

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صل الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

     

     

    خطبه های نماز جمعه ۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۵

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و موقت جناب

    حجت الاسلام والمسلمین شیخ سعید امیری

     

      

    خطبه اول :

     

     

     

     

               حجه الاسلام امیری امام جمعه موقت اروندکنار در خطبه اول خود ضمن تقدیس مقام اللهی خداوند منان و فرستادن درود و سلام به پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) و خاندان پاک و مطهرش همگان را به رعایت تقوای اللهی توصیه فرمودند.

     

     

              ایشان تکلیف انسان  در مقابل مقام واجب الوجود اللهی را عبادت و پرستش دانستند ویکی از عبادات را انجام محض فرائض و اوامر اللهی تعبیر کردند ایشان با اشاره به احادیث و آیات متعدد در خصوص عبادات و تبین اینکه برای هر مجموعه ویا اجرائ هر اندیشه نیاز به رئیس و بزرگ مجموعه می باشد بعد از مقام نبوت نبی اکرم (صل الله علیه و آله) ریاست عبادت و الگوی انسانها را امیر متقین دانستند.

     

     

     

    خطبه دوم :

     

     

     

               حجه الاسلام امیری با اشاره به5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی به آثار برکات نماز جمعه و اهمیت آن اشاراتی داشتند و نماز جمعه را سنگری برای حفظ انقلاب و روشنگری در مقابل توطئه های دشمنان آن دانستند ایشان از همه برای حفظ این سنگر و هرچه باشکوه برگزار شدن آن خواستار تلاش بیشتر در منطقه شدند.

     

     

     

     

     

     

     

     

    ۲ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۰۱ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۱
    حاج عامری

    به نقل از خبرگزاری ایرنا :

    آبادان - ایرنا - دمای 50 درجه ی هوا و قطعی مکرر جریان برق، انتقادهای جمعی از نانوایان شهر اروندکنار شهرستان آبادان را به همراه داشت و این جمع، رسیدگی به مشکلات خود را خواستار شدند.

     

     



    نائب رئیس شورای اسلامی شهر اروندکنار روز جمعه در خصوص این خبر به ایرنا گفت:به دلیل قطعی طولانی مدت برق، خمیر و نان برخی از نانوایان و
    ۲ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۰۱ مرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۲
    حاج عامری