نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۱ ثبت شده است

    خطبه های نماز جمعه 31 شهریورماه ۱۳۹۱ بخش اروندکنار ( خطبه های نماز جمعه )

     

     

    خلاصه خطبه های نماز جمعه 31 شهریورماه  1391

    بخش اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     

     

     

    خطبه اول:

     

     

    ضمن شفارشتاکید بر تقوای الهی انسان را از اندوختن مال حرام برحذر داشتند و افزودند مال حرام سریع اثر سوء خویش را آشکار می کند بنابراین از مال حرام دوری گزینید و اجتناب ورزید .

    سپس به آیه کریمه :

     

    (و قدمنا الی ما عملوا فجعلناهُ هباء منثورا )

     

    اشاره نمودند و در تفسیر آن آیه شریفه فرمودند :

     

    بعضی انسانها تمامی اعمال از قبیل روزه و نماز را رعایت می کنند ولی اگر مال حرامی بر آنها عرضه شد آنرا رد نمی کنند و با این کار تمام اعمال و حسنه خود را از بین میبرند.

     

     

    خطبه دوم:

     

     

    حجت الاسلام والمسلمینحاج آقامحمدی پور پس از تأکید و سفارش مجدد بر تقوای الهی به موارد ذیل اشاره نمودند :

     

    ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس ، روز 31شهریور و آغاز جنگ تحمیلی توسط رژیم منحوس بعث عراق و با حمایت قریب به اتفاق جهان کفر و استکبار ( آمریکا و هم پیمانانش) در جنگی ناخواسته که 8 سال بطول انجامید ، استکبار جهانی که سیلی محکمی از انقلاب مقدس اسلامی خورده بود در جنگ حق علیه باطل هر چه در بساط داشت را رو کرد تا این نظام مقدس نوپا را از بین ببرد آنها تصور می کردند که این نظام مقدس طی چند روز شکست میخورد و نابود می شود ولی غافل از اینکه به گفته امام راحل (ره) ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و این مردم انقلابی با هدایت و رهنمودهای پیر فرزانه خویش حضرت امام خمینی (ره) توانستند در مقابل جبهه کفر و استکبار بایستند و آن صحنه های عظیم و شگفت آور از جمله شکست حصر آبادان ، آزاد سازی خرمشهر و عملیات والفجر 8 و غیره را خلق کنند و وحشت را در دل آمریکا بیندازند

     

    ایشان در ادامه افزودند در زمانی که همه جهان یا غربی بودند یا شرقی بنیانگذار انقلاب اسلامی راحل (ره) با مدیریت و ابتکار یک نظام جدید و آن هم جمهوری اسلامی را طراحی نمودند و به جهان عرضه داشتند و این بیداری اسلامی بر گرفته از شعار نه غربی و نه شرقی جمهوری اسلامی میباشد ، پس می شود نه شرقی و نه غربی بود و در مسیری مستقل گام برداشت. 

     

     

    یکم مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان تبریک گفتند و به اولیاء و مربیان توصیه کردند دلسوزانه تر به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان اهتمام بورزند .

     

     

    به شکست حصر آبادان در 5 مهر اشاره کردند و ضمن تبریک این روز به ملت اسلامی ایران افزودند هدف صدام بی اعتبار کردن انقلاب اسلامی بود ولی با این جنگ باعث پیروی مردم از ولایت فقیه و اتحاد و همبستگی امت حزب الله ایران اسلامی گردید.

     

    انشا الله با ظهور ولی عصر (عج) وعده الهی محقق خواهد شد.

     

     

    ((ومن الله التوفیق))

    شورای نویسندگان نهاد امامت جمعه اروندکنار

     

     

     

     

    نوشته شده توسط حاج محمدرضا عامری در جمعه سی و یکم شهریور ۱۳۹۱

     

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۳۱ شهریور ۹۱ ، ۲۰:۳۰
    حاج عامری

    خطبه های نماز جمعه 24 شهریورماه ۱۳۹۱ بخش اروندکنار ( خطبه های نماز جمعه )

     

     

    خلاصه خطبه های نماز جمعه 24 شهریورماه  1391

    بخش اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     

     

     

     

    خطبه اول :

     

    ضمن سفارش  تاکید بر تقوای الهی و ترس از خداوند متعال را یاد آور شدند ، ایشان سپس از خصوصیات متقین از نگاه حضرت علی امیر مومنان (علیه السلام) مواردی را خاطر نشان نمودند و نماز گزاران را از اعمال سوء بر حذر داشتند و از آنها خواستند در رفتار و کردار خویش رضایت حق تعالی را در نظر بگیرند .

     

    خطبه دوم :


    حجت الاسلام والمسلمین  محمدی پور پس از تأکید و سفارش مجدد بر تقوای الهی به موارد ذیل اشاره نمودند :  

    هیچ کس از تقوا بی نیاز نیست و هر کس که دارای سمت و مسئولیتی باشد بیشتر از افراد عادی نیازمند تقواست  و بیشتر باید مواظب رفتار و کردار خویش باشد

    هیچ چیز مهمتر از تقوا نیست پس مسئولین باید ظاهر و گفتار اسلامی را رعایت کنند همان گونه که ائمه اطهار علیهم السلام با رفتار و کردار خویش انسانها را به رعایت تقوا هدایت میکردند.

    مسئولین باید  پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار علیهم السلام را سرلوحه اعمال خویش قرار دهند تا به یک جامعه آرمانی و ایده ال برسیم  پس رعایت تقوا در جامعه اسلامی ضروری است .

    ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را تبریک گفتند و ایران اسلامی را منور به نور ان کریمه اهل بیت (علیهم السلام) دانستند و خاطرنشان کردند :

    حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در میان مردم به پاکی و نجابت مشهور بودند که آن حضرت را فاطمه معصومه خطاب  میکردند پس دختران ایران اسلامی باید از چنین بانویی الگو بگیرند و به چنین شخصیتی اقتداء نمایند

    ایشان نزد خداوند متعال به خاطر رعایت حد اعلای عفاف ، حجاب و پاکدامنی دارای شأن و منزلت خاصی بودند پس باید در تربیت فرزندانمان از آن بزرگ بانوی اسلام  الگو گرفت .

     

    خطیب جمعه اروندکنار در پایان ، ساخت فیلم موهن و بی معنی و اساس آمریکای جنایتکار و صهیونیسم ملعون را شدیداً محکوم و خواستار مجازات شدید عاملان رذل و پست فطرت آن که با اهانت به خاتم الانبیاء و اشـــــــــــــــرف انبیـــــــــــــــاء خـــــــون یک میلیارد و نیم مسلمـــان را به جـــــــــــــوش آوردنــــــــــد را شدند.

    و از جامعه اسلامی خواستند همانگونه که امام راحل (ره) در اوایل انقلالب اسلامی توهین سلمان رشدی ملعون را به قرآن کریم با فتوا به کشتن او دادند کشورهای اسلامی با چنین قاطعیتی جواب مستکبرین را بدهند

    و انشأء الله با ظهور ولی عصر ارواحنا له الفداء ریشه کفر و ظلم مستکبرین از بین برود و در پایان افزودند ملت فهیم و مطیع رهبر آزاده و عظیم الشأن که همیشه در صحنه حضور دارند در پایان نماز جمعه جواب دنـــــــــــدان شکنی به مستکبرین خواهند داد .

    با اشاره رهبر حکیم خویش روزگار امریکا و اسرائیل غاصب را به خاک سیاه و مذلت خواهد کشید.

    (( و من الله التوفیق ))

     

     

     

    نوشته شده توسط حاج محمدرضا عامری در جمعه بیست و چهارم شهریور ۱۳۹۱

     

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۴ شهریور ۹۱ ، ۱۹:۳۰
    حاج عامری

    خطبه های نماز جمعه 17 شهریورماه ۱۳۹۱ اروندکنار ( خطبه های نماز جمعه )

     

     

    خلاصه خطبه های نماز جمعه17شهریورماه 1391

    بخش اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     

     

     

     

    خطبه اول :

     

     

     

    حجت الاسلام و المسلمین محمدی پور ضمن شفارشوتاکید بر تقوای الهی و ترس از خداوند متعال را یاد آور شدند ، ایشان سپس از خصوصیات متقین از نگاه حضرت علی (علیه السلام) مواردی را خاطر نشان نمودند .

    خطیب جمعه اروندکنار چند خصلت از مردان و زنان که نباید آن را انجام دهند را برای نماز گزاران ایراد نمودند.

     

     

    خطبه دوم :

     

     

    حجت الاسلام والمسلمینحاج آقا شیخمهدیمحمدی پور پس از تأکید و سفارش مجدد بر تقوای الهی به موارد ذیل اشاره نمودند :

     

    در خصوص اهمیت نماز جمعه و نزول یک سوره کامل و جامع در خصوص آن و اینکه نماز جمعه خواسته خداوند متعال بوده و خداوند در قرآن کریم می فرمایند :

     

    نماز جمعه ذکر خداست به آنجا بروید که آنجا نماز جمعه یاد خداست و فقط خود به آن اکتفا نکنید بلکه اهل بیت ، دوستان و آشنایان خویش را به نماز جمعه ترغیب و تشویق نمائید.

     

     

    دشمنان اسلام از همچنین تجمعاتی می ترسند زیرا نماز جمعه یکی از نقاط قوت جامعه اسلامی می باشد و دشمنان اسلام انگشت بر تضعیف آن نهاده اند ولی ملت شرف و ولایتمدار ایران اسلامی هوشیارند آنها درس خویش را از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) گرفته اند و هیچ گاه نخواهند گذاشت مستکبرین به مقاصد شومشان برسند.

     

     

    قیام خونین 17 شهریور که در تاریخ معاصر ما به جمعه سیاه معروف است رژیم ستم شاهی پهلوی ملعون مردم بی گناه را به شهادت رساندند.

     

    ایشان به نقل از امام راحل (ره) فرمودند :

     

     

    ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد زیرا مشرکین و یهودیان صهیونیست از مرگ هراس دارند آنها به زندگی بعد از مرگ اعتقاد ندارند .

     

     

    این انقلاب با خون مردم شریف این مرز و بوم آبیاری شده و به ثمر رسیده و این باعث عزت و سر افرازی ایران اسلامی گردیده است.

     

     

    شهادت مؤسس مذهب جعفری ، صادق آل محمد (صلی الله و علیه و آله و سلم ) را تسلیت گفتند و افزودند :

     

    که دین اسلام بوسیله امام حسین (علیه السلام) و حضرت امام جعفر الصادق (علیه السلام) نجات پیدا کرده است و ما هر چه در مکتب تشیع داریم از برکات امام جعفر الصادق و امام محمد الباقر (علیهم السلام) می باشد زیرا اکثر احادیث ائمه (علیهم السلام) از این دو بزرگوار می باشدسپس ایشان از مردم خواست همچون سالهای گذشته مراسم شهادت آن بزرگوار را هر چه باشکوه تر برگزار نمایند.

     

     

    در خصوص 11 سپتامبر و ساختگی بودن سناریوی انفجار ساختمان های تجاری در آمریکا و نسبت دادن آن به القاعده که خود القاعده و بن لادن تربیت شده آمریکا بوده و بن لادن یکی از شرکاء تجاری بوش محسوب می شد و با این بهانه به خاورمیانه حمله کردند و افغانستان را اشغال و مردم بی گناه را یا به خاک و خون کشیدند یا آواره نمودند.

     

    (( و من الله التوفیق ))

     

     

     

     

    نوشته شده توسط حاج محمدرضا عامری در جمعه هفدهم شهریور ۱۳۹۱

     

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۷ شهریور ۹۱ ، ۱۹:۳۰
    حاج عامری

    خطبه های نماز جمعه 10 شهریورماه ۱۳۹۱ بخش اروندکنار ( خطبه های نماز جمعه )

    خلاصه خطبه های نماز جمعه ۱۰ شهریورماه 1391

    بخش اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     

    خطبه اول:

     

    پس از سفارش و تاکید بر تقوای الهی به احادیثی از پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه اطهار (علیهم السلام) در خصوص متقین اشاره کردند و به سخن پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) استناد نمودند : کسی که روی زمین با تکبر راه برود زمین و تمام ملائک او را لعنت میکنند و حضرت امام رضا (ع) در این خصوص فرمودند : جوری بامردم رفتار کن که میخواهی مردم با تو رفتار کنند.

     

    خطبه دوم:

     

     

    حجت الاسلام محمدی پور امام جمعه اروندکنار ضمن تاکید مجدد بر تقوای الهی و ترجیح رضایت خداوند بر همه چیز ، به موارد ذیل اشاره نمودند.

     

    از مردم شریف و محب اهل بیت عصمت و طهارت بخش اروندکنار درخواست نمودند در مراسم ، جشن ها خصوصا مراسم عروسی از مداحان اهل بیت (علیهم السلام) استفاده نمایند زیرا همه این منطقه را بنام محبین اهل بیت (علیهم السلام) می شناسند و وجود این همه مسجد و حسینیه در این بخش گویای این مسئله است.

     

    به سالروز شهادت حضرت سید الشهداء حمزه (علیه السلام) عموی بزرگوار پیامبر اسلام اشاره نمودند و نقش این بزرگوار را در دین مبین اسلام برای نماز گزاران یادآور شدند.

     

    به سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار انگلیس ملعون اشاره نمودند و افزودند : همانند دلیرمردانی چون رئیسعلی دلواری که در جنوب ایران اسلامی طعم شیرین استعمار را برای انگلیس مکار به زهرمار تبدیل نمود در خوزستان هم شاهد بودیم که چگونه عشایر دلیر خوزستان جلوی انگلیسی ها صف آرایی کردند و آنها را شکست دادند.

     

    خطیب جمعه اروندکنار در پایان به پیروزی عظیم ایران اسلامی در برگزاری اجلاس کشورهای عدم تعهد و آن هم در چنین سطحی با توجه به فشارهای آمریکا و اسرائیل و اکثر کشورهای غربی که میخواستند مانع از تشکیل این اجلاس در ایران اسلامی شوند ولی با عنایت خاص خداوند و پشتکار مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی این اجلاس مهم که شامل دو سوم کشورهای جهان (120 کشور ) می شود در ایران برگزار شد و ایران توانست درس مقاومت در برابر آمریکا و ایادی استکبار را به جهانیان نشان دهد و این پیروزی شیرین و عظیم  را به ملت ایران اسلامی تبریک گفتند.    

    {{و من الله التوفیق}}

    نوشته شده توسط حاج محمدرضا عامری در جمعه دهم شهریور ۱۳۹۱
    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۰ شهریور ۹۱ ، ۱۹:۳۰
    حاج عامری

    خطبه های نماز جمعه 03 شهریورماه ۱۳۹۱ بخش اروندکنار ( خطبه های نماز جمعه )

     

    خلاصه خطبه های نماز جمعه 3 شهریورماه 1391

    بخش اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     

     

    خطبه اول:

     

     

    ضمن سفارش و تاکید بر تقوای الهی در خصوص اوصاف متقین از حضرت علی (علیه السلام) روایاتی بیان نمودند و به وصیت های لقمان حکیم به فرزندش در قرآن کریم اشاره نمودند :

    از جمله آنها که فرمود :

    فرزندم روی خویش را از دیگران بر مگردان و در روی زمین آرام و با تواضع راه برو که خداوند فخر فروشان را دوست ندارد.

     

     

    خطبه دوم:

     

     

    حجت السلام والمسلمین محمدی پور ضمن تاکید مجدد به تقوای الهی به موارد ذیل اشاره نمودند.

     

    عید سعید و پر خیر و برکت فطر را به ساحت مقدس ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مقام عظمای ولایت و رهبری و مردم شریف ایران اسلامی خصوصا مردم ولایتمدار بخش اروندکنار تبریک و تهنیت عرض نمودند.

     

    اشغال ایران توسط نیروهای متقین در جنگ جهانی دوم و در پی آن فرار شاه ملعون (رضاخان) و رها نمودن امور کشور به دست دشمن بیگانه در صورتی که در هشت سال جنگ تحمیلی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری همپای رزمندگان اسلام در جبهه ها حضور مستمر داشتند و اجازه ندادند دشمن بعثی با حمایت اکثر مستکبرین جهان حتی به یک وجب از خاک ایران اسلامی تجاوز کنند این حمایت و جان فشانی های پیر و جوان و گوش به فرمان آنها از رهبر آزاده و حکیم خویش ترس در دل استکبار جهانی از جمله امریکا و اسرائیل انداخته است.

     

    به فاجعه دلخراش تخریب قبور ائمه اطهار در بقیع توسط فرقه نجس و ملعون وهابی اشاره فرمودند : چرا آنهایی که به زعم خویش خادم حرمین شریفین هستند هیچ ممانعتی که نگردند و در عوض آنها را نیز حمایت کردند مگر آن معصومین فرزندان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نبودند.

     

    هشتم شهریور سالروز انفجار دفتر ریاست جمهوری به دست خود فروشان منافق اشاره نمودند.

    {{و من الله التوفیق}}

     

     

     

    نوشته شده توسط حاج محمدرضا عامری در جمعه سوم شهریور ۱۳۹۱

     

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۰۳ شهریور ۹۱ ، ۱۹:۳۰
    حاج عامری