نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    خطبه 96/12/25

    جمعه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۲۲ ب.ظ

    حجه الاسلام و المسلمین مهدی محمدی پور امام جمعه اروندکنار در ابتدای خطبه های نماز جمعه 25/12/96 با استناد به آیه ( انما المؤمنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم ....) گفتند : این است و غیر از این نیست که مؤمنان برادر هم هستند ، پس تکلیف دارید بین برادران خود را اصلاح نمایید. و این از وظایف متقین است . یعنی انسانهای با تقوا بین برادران مؤمن خود صلح و صفا ایجاد می نمایند. و خداوند رحمت خود را در مسیر تقوا قرار داده است.

    ایشان در تفسیر آیاتی از قرآن مجید به آیات 51 و 52 سوره نساء پرداخته ( الم تری الی الذین ....) و ادامه دادند که این آیات در مورد پیوند مشرکین و تعدادی از یهودیان برای قتل پیامبر نازل شده و می فرماید اینها که اهل کتاب بودند به جایی رسیدند که حاضر شدند مرتد شده و به بتهای مشرکین سجده کنند و از دین حضرت موسی علیه السلام خارج شوند. و اینها و مشرکین مورد لعنت خدا قرار گرفتند.






    امام جمعه اروندکنار در ابتدای خطبه دوم نیز با تأکید مجدد بر رعایت تقوا ، اضافه نمودند که تقوا باعث می شود انسان سریعتر از دیگران راه صحیح را پیدا کند. ابتدا و انتها و مسیر تقوا کاملا واضح و روشن است. پیمودن مسیر تقوا سختیهایی دارد اما نتیجه آن شیرین است.

    حجه الاسلام محمدی پور سالگرد رحلت حاج احمد آقا خمینی را گرامی داشته و ادامه دادند که ایشان در تثبیت موقعیت مقام معظم رهبری پس از امام خمینی بسیار تلاش نمودند و جملات بسیار واضحی در این مورد دارند.و الحمدلله امروز از برکت وجود رهبری برخورداریم که بر تمام امور مملکت و جهان احاطه دارند ، در حالیکه زمانی کسی را به عنوان قائم مقام رهبری مطرح کردند که حتی بر مسائل خانه و دفتر خود نیز تسلط نداشت.

    دوشنبه آینده شروع ماه پر فضیلت رجب ، که ماه عبادت و روزه داری می باشد و مقدمه ماه رمضان است و همچنین میلاد امام محمد باقر علیه السلام  را تبریک گفته و به حدیثی از آن امام همام در مورد نامگذاری خوب اشاره کردند که می فرماید صحیح ترین نامها آن است که در آن عبد باشد مانند عبدالرحمن و یا اسمی از پیامبر و ائمه علیهم السلام باشد. اما امروزه بسیاری راه را گم کرده اند و اسمهای عجیب و غریبی می گذارند . در حالیکه در قیامت فرزندان بابت اسم از والدین سؤال می کنند.

    ایشان در ادامه خطبه ها به 29 اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت اشاره و مبارزات آیت الله کاشانی در این زمینه را یاد آور شده و گفتند این از افتخارات مبارزات روحانیت مبارز است .

    همین روز مصادف با حمله آمریکا به عراق به بهانه کشف سلاح کشتار جمعی است که تاکنون اثبات نشده است . و هم اکنون نیز استکبار با ایجاد تفرقه بین مسلمین و به بهانه های واهی به کشورهای مسلمان حمله و آنها را ویران می کند.

    روز اول سال 97 مصادف با سالروز شهادت امام هادی علیه السلام را تسلیت گفته و تأکید نمودند مردم در این مناسبتها حرمت اهل بیت علیهم السلام را نگه داشته و پس از آن به انجام آئین عید می پردازند.

    نکته مهم اینکه همه ما بویژه جوانان در مسیر شعارهایی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال می فرمایند حرکت کنند و از مسئولین نیز مطالبه نمایند . و مسئولین نیز در پایان سال گزارش جامعی از فعالیتهای خود ارائه کنند.

    نظرات (۰)

    هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی