نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صل الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

    نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خمینی (ره)

     

    خلاصه خطبه های نماز جمعه  1  فروردین ماه سال ۱۳۹۳

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     


     

     

    خطبه اول :

     

          امام جمعه محترم اروندکناردرابتدای این خطبه نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش نمودند. حجةالاسلام والمسلمین محمدی پور درادامه تفسیر سوره مبارکه بقره آیه286 پرداختند وگفتند:خداوند همه تکالیف راباتوجه به توانایی های مخلوقات ازآنها می خواهد وبیشتر یاکمتر ازطاقت واستطاعت ازآنها چیزی نخواسته است .درادامه حجة الاسلام محمدی پور بااستناد به حدیثی ازپیامبرگرامی اسلا م(ص)درخصوص دوآیه آخرسوره بقره گفتند: هرکس دوآیه آخرازسوره بقره راتلاوت کند همان برای اوکافی است ازقیام شب وشب زنده داری

    .

     

    خطبه دوم :

     

     

          حجةالاسلام والمسلمین محمدی پور در این خطبه ضمن درود وتحیت به پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل  بیت گرامیش صلوات الله علیهم ودعوت مجدد نماز گزاران به تقوای الهی دراین زمینه گفتند:تنها نشانه و علایم راه رسیدن  به تقوا مسیر  اهل بیت عصمت  و طهارت می باشد .

         امام جمعه محترم اروندکنار همچنین  در مورد  مناسبتهای  زیر  مطالبی فرمودند:

        1-تکریم مفاخروعلمای منطقه:ایشان بااشاره به خدمات ومشقت های فراوانی که علمای منطقه درتبیین وشناساندن راه وسیره اهل بیت(ع)درجامعه داشتند گفت علماءومفاخر ،این سرزمین رابه نام اهل بیت عطرافشانی کردند .لذا توصیه من به همه شما این است که جایگاه رفیع علما همچون علامه ربیعی رابه مردم بشناسانیم.

         2-درخصوص آغازسال 1393ونامگذاری آن توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصادوفرهنگ درپیام نوروزی گفتند: ایشان تاکید داشتند که نگاه به درون داشته باشیم ونگران تحریم هاوتهدیدها نباشیم.پس بسیارمهم است که مسؤولین خدمتگزاردولتی بدانند بحث اقتصادوفرهنگ بسیار حیاتی است.

        3-حجة الاسلام محمدی پوربااشاره به سالروز هجوم وحشیانه مزدوران پهلوی به حوزه علمیه قم  ومقاومت روحانیت دربرابراین هجوم گفتند:درطول تاریخ تشیع این مواقف روحانیت مشهود بوده است روحانیت هرحرفی می زد درصف اول آن حرکت میکردو هیچگاه ازتوپ وتانک دشمن نهراسید لذا لازم است قدراین خط اصیل وپیشرووپیشتازرابدانیم  .

        4-ان شاءالله امسال باعزم ملی ومدیریت جهادی وهمچنین قرارگرفتن بین دوجمعه که درابتداوانتهای آن میباشد  سال پربرکتی خواهد بود.

     

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۰۱ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۵۳
    حاج عامری