نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صلى الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم


     

     

     خلاصه خطبه های نماز جمعه ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ 

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور






        خطبه اول :                                                                                                                                                   

          خطیب نماز جمعه درابتدای  خطبه ضمن تنزیه وتقدیس ذات الهی وفرستادن تحیت و صلوات  بر پیامبر عظیم الشان  و اهل بیت  گرامی اش با اشاره به  آیه  تزودوا فان خیر الزاد التقوی ،احاطه علم خداوند منان دردانستن راه های سعادت ابدی بشر ورازهای خلقت او را به تقوا بی نهایت دانستند وگفتند که  بر ماست که خدا را در همه حال اطاعت  کنیم  و بهترین راه برای اطاعت از خدای متعال رعایت تقوا است.           .   

            ایشان در ادامه  به شرح  و تفسیر آیات 83 و 84 و85سوره آل عمران پرداختند . حجةالاسلام محمدی پور،همه موجودات خلقت را در برابر خواست خداتسلیم دانستند ورجوع همه آنها را درنهایت به سوی خدا تعریف کردند.                                                                  

                                                                         

    خطبه دوم :                                                                                                                                                       

           حجة الاسلام و المسلمین محمدی پور  در خطبه دوم ضمن تسبیح وتقدیس وجود مقدس الهی وفرستادن درودوصلوات برپیامبر وخاندان گرامیش مجددا"همه نمازگزاران را به رعایت تقوا توصیه نموده و رعایت تقوا را با رضایت خداوند مساوی دانستند وهرجا که انسان عملی را غیر از رضایت خدابه انجام برساند آن را مغایر با تقوا تفسیر نمود. خطیب نماز جمعه  عدم رعایت تقوا را حتی درمجالس اسلامی که با جهل برخی افراد ممزوج میشود گناه تعریف کردند ومقیاس منکر یا معروف عمل انسانها را عملکرد اهل بیت علیهم السلام دانستندواظهار داشتند که هر جاکه  عمل ما مطابق با سیره پیامبر واهل بیت نباشد حتی اگر جامعه وبرخی افراد به اسم علما اما در اصل  مزدور دشمنان  اسلام آن کار را تایید نمایند این عمل منکر    است . 

                                                                                   

           -ایشان درادامه به روز بیماریهای خاص اشاره کردند وکمک ویاری به این بیماران بویژه بیماران مستمند را یک امر به معروف دانستند که مومنین متمکن باید دریاری رساندن به آنها کوتاهی نکنند.

                                                                                        

          -سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)یکی دیگر از موضوعاتی بود که امام جمعه محترم اروندکنار به آن اشاره نمودند. ایشان ضمن تسلیت این مصیبت عظمی به ولی عصر (عج) و کلیه مسلمانان خاصه  شیعیان به مواقف  شجاعانه امام هفتم در نشر دین  و حفظ آن از شر دشمنان اشاره نمودند واز همه مومنین خواستند نسبت به حفظ وتعظیم شعائر ایام شهادت این شخصیت بزرگوار همانند ایام حزن سایراهل بیت اقدام نمایند.

         - از دیگر موضوعاتی که خطیب نماز جمعه به آن اشاره داشتند سالروز لغو امتیاز تنباکو با فتوای مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله میرزای شیرازی بود. ایشان ضمن شرح این اتفاق بزرگ به رابطه ناگسستنی مردم با علمااشاره کرده وآن را حکایت از رابطه عمیق بین مردم وعلما دانستند.                                                                                                                 

          -یمن وجنایات آل سعود آخرین موضوع خطبه دوم نماز این هفته بود که امام جمعه اروندکنار به آن اشاره کردند و ضمن محکومیت این عمل خبیثانه ی آل سعود وآمریکا آن را جنایت مشترک آمریکا ورژیم صهیونستی با پیشقراولی آل سعود دانستند .                        

         - ضمناایشان اعلام تاریخ اعدام آیت الله نمر را از ناحیه آل سعود را محکوم نموده ومردم را به راهپیمائی پس از نماز دعوت کردند.                     



    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۴۸
    حاج عامری
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صلى الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم



     خلاصه خطبه های نماز جمعه ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ 

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور




     خطبه اول :

          خطیب نمازجمعه ضمن تسبیح خداوند سبحان وفرستادن درودوصلوات برپیامبرعظیم الشان واهل بیت گرامیش همه مؤمنین نمازگزار رابه رعایت تقوا توصیه نمودند .ایشان بااشاره به اهمیت تقوا آن را اصلی برای تربیت اجتماع وهدایت جامعه به صراط مستقیم دانستند .

          و سپس درادامه به تفسیر آیات سوره آل عمران پرداختند ودراین خصوص  به شرح دلایل تحریف ادیان دیگر ازجمله مسیحیت ویهودیت پرداختند و دراین زمینه گفتند که عبادت هرچیز غیرخدا حتی پیامبران کفراست وقرآن با شرح عملکرد عالمان دراین زمینه درس بزرگی رابه مسلمانان داد.

         خطبه دوم :

          حجه الاسلام محمدی پور ضمن تقدیس مجدد ذات ربوبی  وفرستادن درود وصلوات برپیامبر عظیم الشان وخاندان پاک ومظهر ش مجددا همه مؤمنین نمازگزار رابه رعایت تقوا توصیه نمودند .ایشان امربه تقوا را رعایت دستورات خداوتوجه کردن به آن ودوری ازنواهی دانستند وگفتند :تقوا تنها توشه ای است که همیشه همراه خواهد ماند .
          ایشان درادامه به مواردومناسبت های زیراشاره داشتند:
         1- سالروز شکست حمله امریکای جنایتکاربه طبس درپنج اردیبهشت ماه سال 1359 : ایشان ضمن اشاره به این واقعه مهم وتبریک آن به همه دوستداران انقلاب به استناد آیه       ان تنصروا الله ینصرکم ویثبت اقدامکمگفتند: هدف دشمن دراین توطئه ایجاد مانع سرراه انقلاب بودکه نتیجه حاصل شده دقیقا برعکس آن شد ومنجر به تقویت اراده ملت برای غلبه برکید دشمنان شد.
         2- دهم رجب المرجب سالروز ولادت امام جواد (ع) درسال 195 هجری قمری:       حجه الاسلام محمدی پور ضمن تبریک این مناسبت مهم اسلامی خدمت همه مؤمنین نمازگزار وامت اسلامی باشرح شخصیت ویژه ی این امام که درصغر سن توانسته اند به جایگاه رفیع امامت برسند، صغرسن این امام رااراده خدا برای ایجاد زمینه برای دیگرامامان دانستند.
         3- نهم اردبیهشت وروز شوراها: خطیب نمازجمعه با تبریک این روز به همه خادمین مردم ضمن اشاره به لزوم فرهنگ سازی درجامعه  برای پاسخگویی به مردم توسط   مسئولین ، حکومت مردم برسرنوشت خود راازمواهب انقلاب اسلامی به ملت دانستند.
         4- دهم اردیبهشت وروز ملی خلیج فارس:حجه الاسلام محمدی پور ضمن تبریک این مناسبت مهم ملی به شرح دلایل نامگذاری این روز به نام روزملی خلیج فارس پرداختندوگفتند:دشمنان باکیدهای مختلف سعی برتسلط برسرنوشت ملت ایران دارند ولی باخواست خداهیچ گاه به مرادخود نخواهند رسید.


    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۳۹
    حاج عامری