نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است


    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صلى الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم


     


     خلاصه خطبه های نماز جمعه ۳۰ فروردین ماه سال ۱۳۹۲

     اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور



         خطبه اول :

          حجه الاسلام والمسلمین محمدی پورامام جمعه محترم اروندکنارضمن دعوت نمازگزاران به  تقوی  درادامه شرح خطبه متقین امام علی(ع) ،اعتدال درهمه امورراازمشخصات انسان متقی دانستند ایشان بااشاره به آیات واحادیث متعدددراین زمینه مانند آیه(کلواواشربوا و لا تسرفوا )  گفتند انسان متقی درعملکرد خود نه افراط داردونه تفریط ?. ودرادامه ی تفسیرقرآن نیز با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم گفتند که قرآن سرورکلام است وسوره بقره سرور و بزرگ قرآن وآیه الکرسی سرورسوره بقره که درآن پنجاه کلمه ودرهرکلمه آن پنجاه برکت وجود دارد.

         خطبه دوم :  

          حجت الاسلام والمسلمین محمدی پورامام جمعه محترم اروندکنارضمن دعوت نمازگزاران به تقوا گفتندانسان با تقوای الهی آسایش دوگیتی را برای خود بدست می آورد .

           درادامه امام جمعه محترم اروندکنار به مناسبتهای زیر اشاره نمودند:

         1- روز دوشنبه هفته آینده سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی :دراین باره امام جمعه محترم ضمن اشاره به  سالروز تاسیس سپاه گفتند این نهاد پرخیر و برکت  ، آنقدر برکات  آن برای همه روشن است که دشمنان او از برکات آن ناخرسند و ناراحتند .سپاه با حضور فرزندان مومن این  مرز و بوم  و بام شارکت فعال آنها توانسته است از عهده  همه مسئولیتهای سخت برآمده وبه مثابه ارتش قدرتمند هرگاه دیگران از انجام مسئولیتهای خود عاجز بودند حضور قدرتمندانه سپاه کارگشا وراهگشا بوده است.

         2-سالروز وفات ام البنین درسیزده جمادی الثانی :حجه الاسلام محمدی پور با اشاره به این مناسبت  در توصیف شخصیت ام البنین گفتند او مادری است که توانسته با سیره اهل  بیت عصمت وطهارت چهار فرزندخود را به عنوان سربازان اهل بیت برای واقعه کربلا تربیت نماید والگویی شایسته برای تمامی مادران باشد.

     

         3-سالروز شکست حمله آمریکای جنایتکار درطبس: ایشان در این باره گفتند این واقعه ثابت کرد  نظام مقدس ما مورد تایید خداوند متعال است چرا که بدون حضور هیچ سربازی در صحنه ، برای دفاع از نظام ، تنها شنهای بیابان مامور خدا برای دفاع از این نظام شدند و باعث سرافکندگی آمریکای جنایتکار گردید.

         4- پیروزی رئیس جمهور جدید ونزوئلا که  به تعبیر همه جهانیان  پیروزی استکبار ستیزان درمقابل استعمارگران بوده است .

         5-بحران کره شمالی :امام جمعه محترم دراین باره گفتند این تنش وتشنج که درآن منطقه حاکم گردیده محصول عملکرد وتوطئه آمریکا ست.

    6- آخرین مبحث خطبه های نماز جمعه تاکید مجدد حجه الاسلام محمدی پور درخصوص انتخابات  شوراهاست .ایشان دراین باره گفتند بحث تخریب درانتخابات جایز نیست و غیر شرعی ?  غیراسلامی وغیر انسانی است.




    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۳۰ فروردين ۹۲ ، ۱۶:۴۷
    حاج عامری



    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صلى الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم


     

     

     خلاصه خطبه های نماز جمعه ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۲

     اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور


         خطبه اول :

          حجه الاسلام والمسلمین محمدی پورامام جمعه محترم اروندکنارضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی به استناد حدیثی از مولای متقیان علیه السلام گفتند انسان متقی همیشه در حال طلب  علم میباشد چون انسان دارای علم، بیشتر از خداوندمیترسد .. واگر بخواهیم از متقین باشیم باید دنبال علم برویم .رسول الله (ص)میفرماید: دو گروه هستند که اگر صالح شدند امت صالح میشود واگر فاسد شدند امت فاسد میشود وآنها علماءوامراءهستند.

     

         خطبه دوم :

          حجت الاسلام والمسلمین محمدی پورامام جمعه محترم اروندکنارضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفتند: انسان متقی باید دنبال علم باشد البته لازم نیست روحانی شود ولی باید در محدوده کارخود  مسائل شرعی خود را خوب بداند ودردام حرام گرفتار نشود.

          وسپس به مناسبتهای زیر اشاره نمودند:

         1- یکشنبه هجدهم  فروردین روز جهانی بهداشت : امام جمعه محترم دراین باره گفتند : اسلام  بر بهداشت سفارش میکند وهمچنین بصورت عملی آنرا به مردم می آموزد.و لازم است مسائل بهداشتی بخصوص در مدارس  رعایت شود .ایشان دراین خصوص به وزارت بهداشت جهت دقت بیشتردرارتقای سطح عملکرد  مراکز بهداشتی منطقه توصیه نمودند .

         2- شهادت آیت الله سیدمحمد باقر صدر را تسلیت گفته و متذکر شدند ایشان  علاوه بر انجام فرایض دینی درصف اول جهاد نیز بودند. و اضافه کردند ایشان مانند امام خمینی (ره) از مجاهدان بی نظیر قرن وشاگردان مذهب امام صادق (ع)میباشند.

         3-بیستم فروردین روز قطع رابطه با امریکا ی جنایتکار است دراین باره امام جمعه اروندکنار فرمودند آمریکا میخواهد مانند گذشته با گردن کلفتی برملت ها تسلط پیدا کند لذا ماراتحریم میکند. تحریم چیز تازه ای نیست دشمن، امام حسین (ع)را  هم از آب تحریم کرد ولی امام حسین (ع) انقلاب خود را به همه جای جهان رساند اما بعضیها هنوز نمیدانند که امریکا طبل توخالی است .

         5- گرامیداشت روزفناوری هسته ای از دیگر مباحث مطرح شده درخطبه های این هفته  است امام جمعه محترم دراین باره گفتند دشمنان نمی خواهند ما به فناوری هسته ای دست پیدا کنیم ولی می بینیم که هرروز با حماسه جوانان این مرز وبوم ما به پیشرفتهای جدیدی دست پیدامی کنیم .

         6- سالروز تاسیس  بنیاد مسکن انقلاب  اسلامی  را گرامی داشته و اظهار داشتند که       تا کنون  این بنیاد خدمات زیادی به خصوص به روستائیان انجام داده واین درایت امام (ره) میباشد که بعد از چند ماه پس از پیروزی انقلاب جهت حمایت از محرومان دستور تاسیس بنیاد مسکن  را دادند.

         7- ارتحال حجه الاسلام والمسلمین حاج آقای غفوری معاون محترم  شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور را تسلیت گفتند و برای آن مرحوم علو درجات وبرای بازماندگان صبر و طول  عمر از خداوند منان  مسئلت نمودند.

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۶ فروردين ۹۲ ، ۱۵:۲۵
    حاج عامری
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صلى الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

     

     

     خلاصه خطبه های نماز جمعه  ۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۲

     اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور



         خطبه اول :


          حجه الاسلام والمسلمین محمدی پورامام جمعه محترم اروندکنار ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به استناد حدیثی از مولای متقیان گفتند :

    انسان متقی باید دارای صبر فراوان باشد و خداوند متعال ما را به صبر سفارش مینماید. 

    پس  متقی  کسی است  که صفات خوب را در خود تقویت کند و فقط  از خداوند متعال بترسد .

     

         خطبه دوم :


          حجت الاسلام والمسلمین محمدی پور امام جمعه محترم اروندکنار ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی به مناسبتهای زیر اشاره نمودند :

         1- دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی و روز پایداری ملت قهرمان ایران است و این ملت با بیرون کردن شاه خائن  و نوکر امریکا و همچنین رای قاطع به جمهوری اسلامی ثابت کرد که نه شرقی هستند و نه غربی ، و تا بحال با قدرت تمام در این راه ایستادگی کردند و این نیست جز اطاعت مردم از امام  (ره) و فرمایشات  مقام معظم رهبری . انقلاب ما در دنیا  بی نظیر  است .همه انقلابها یا شرقی بودند یا غربی فقط تنها ملت ما گفتند نه شرقی  و نه غربی و بر گفته خود استقامت کردند چون ملت ما حسینی است و این همه مسجد و حسینیه گویای این واقعیت است .

         2- امام جمعه محترم اروندکنار در خصوص سیزده فروردین گفتند : بعضی ها اعتقاد دارند که سیزده نحس است و باید از منازل خود بیرون بروند و این اشتباه است.

    سپس ایشان درخصوص حفظ طبیعت به مردم سفارش نمود .

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۰۹ فروردين ۹۲ ، ۱۶:۱۹
    حاج عامری