نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

     

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صل الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

     

    خلاصه خطبه های نماز دشمن شکن جمعه 18 تیر ماه سال 1395

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     

     

    خطبه اول :

     

     

                     حضرت حجه الاسلام والمسلمین مهدی محمدی پور در خطبه های نماز جمعه اروند کنار گفتند: بر اساس تعالیم قرآن ایمان و تقوا فقط قلبی کفایت نمی کند بلکه باید در اعمال  و ارکان نیز بروز نماید. برای اینکه بدانیم کدام مسیر صحیح است باید اقوال مختلف را بشنویم و آنکه با سخن خدا مطابقت دارد را انتخاب کنیم.

     

     

     

    خطبه دوم :

     


                          18 تیر سالروز کشف کودتای نوژه در روزهایی که هنوز ارکان انقلاب شکل نگرفته بود، است . مدد جنود الهی در شکست این کودتا و دیگر توطئه ها مثل طبس به کمک انقلاب نوپای اسلامی آمد. اگر ملتی راه صحیح را انتخاب کند، طبق فرمایش قرآن ، خداوند از او حمایت می کند.خداوند را شاکریم ، که روز به روز بر شکوه  این ملت افزوده می شود و انقلاب با قدرت به راه خود ادامه می دهد.

    موضوع دیگر سالروز حمله به مسجد گوهر شاد و کشف حجاب توسط رضا شاه مزدور می باشد. که این مسآله برای نردم ما بسیار گران تمام شد. حجاب حکم خداست و به مصلحت زنان و جامعه می باشد.. و از احکام ضروری دین است. زن با حجاب محدود نمی  شود بلکه با حجاب حفظ شده ودر جامعه بهتر می تواند فعالیت و خدمت کند.

    در جنگ 33 روزه حزب الله ثابت شد که به سبب ایمان و تبعیت از خداوند متعال چه جمعیت کمتری که بر جمعیت کافر زیادی  می تواند پیروز شود. حزب الله لبنان با الهام از بسیجیان ایران توانست در این جنگ نابرابر پیروز شود.
    با توجه به سالروز فرمان مقام معظم رهبری در مبارزه با قاچاق تاکید شد که مسئولین تمام همت خود را بر مبارزه با قاچاق عمده و انبوه  قاچاقچیان گردن کلفت قرار دهند تا تولید ما بتواند تنفس نمایند.

    ما توقع داریم مسئولین و روسای سه قوه با دریافت کنندگان حقوقهای نجومی طبق فرمایش مقام معظم رهبری بر خورد قاطع نمایند. و انقلابی عمل کنند.

    موافقين ۱ مخالفين ۰ ۹۵/۰۴/۱۸
    حاج عامری

    نظرات (۲)

    ممنون از تلاشتون🌹
    امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمودند:
    آگاه باشید! همانا این قرآن پنددهنده اى است که نمى‌فریبد، و هدایت کننده‌اى است که گمراه نمى‌سازد، و سخنگویى که هرگز دروغ نمى‌گوید. کسى با قرآن همنشین نشد مگر آنکه بر او افزود یا از او کاست، افزودن در هدایت و کاهش از کوردلى و گمراهى.
    همینطوری ادامه بدید عالیه 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی