نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

    خلاصه خطبه های نماز جمعه ۲۶ شهریور ماه سال 

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

    ************************


    نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خمینی (ره)

     

        حجه الاسلام و المسلمین محمدی پور در خطبه های نماز جمعه ۲۶ شهریور ضمن شرح تقوا بر اساس آیات قرآن و احادیث همه را در هرجایگاهی که هستند به رعایت تقوا سفارش نمودند. هرکس بخواهد عملش مصون از خطا باشد با تقوا را رعایت کند .هرکس هم در کارش به نتیجه ظاهرا موفقی برسد و اینکار بر اساس تقوا نباشد قطعا مورد نظر خداوند نخواهد بود.

     

    ۲۶ شهریور سالروز کشتار فلسطینیان در اردوگاههای پناهندگان است که در حدود ۴۰ ساعت کشتار  نزدیک به ۴۰۰۰ نفر شهید شدند.

     

    امروز نیز تمام جنگها و جنایتهای در منطقه جهت سرگرم کردن مسلمانان به خود و راحتی رژیم جعلی صهیونیستی است.و وظیفه علما و دانشمندان است که با نشر معارف اهل بیت علیهم السلام مردم را روشن کرده و نقشه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

     

    در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس که یاد آور رشادتهای ملت و بویژه جوانان عزیز  ، که خود بر گرفته از تعالیم نورانی اسلام است ، هستیم . این واقعه را گرامی می داریم که به فرمایش امام راحل ما در جتگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. امروز نیز که ایران ما در همه زمینه ها قوی تراست لازم است با همان روحیات در تمام زمینه های نبرد سخت و نرم وارد شوند و فعالیت نمایند.

     

    ضمن تبریک میلاد امام هادی علیه السلام به مسلمانان و نماز گزاران جمعه با ذکر روایتی از آن امام همام گفتند: هرکس سوره حمد رابخواند بدن او از آتش جهنم دور خواهد بود.

     

    درقسمتی دیگر از خطبه عید الله الاکبر و عید غدیر و روز اکمال دین را به همه تبریک گفتند.

     

    در پایان خطبه ها آغاز سال تحصیلی را به همه اولیا و دانش آموزان و آموزگاران تبریک گفتند و آرزو کردند ان شاءالله سال تربیتی خوبی برای همه دانش آموزان باشد.

     

    ۰ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۲۶ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۳۰
    حاج عامری

    خلاصه خطبه های نماز عید قربان ۲۲ شهریور ماه سال  ۱۳۹۵

    بخش اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     

     

     



    نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خمینی (ره)

     

     

     

     

        حضرت حجه الاسلام و المسلمین مهدی محمدی پور امام جمعه محترم اروندکنار در خطبه های عید سعید قربان پس از سفارش به تقوا فرمودند: تقوا انسان را از جمیع مشکلات نجات می دهد. خداوند سبحان و انبیا و ائمه طاهرین علیهم السلام به توجه به علما توصیه می کنند زیرا ما تمام علوم خود را از علما که وارثان انبیا هستند می گیریم. لذا ما باید دائما در حال دانش اندوزی باشیم .

    پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم می فرمایند : هر قدمی که انسان به سوی عالمی برمی دارد برای او عبادت یک سال محاسبه می شود.

    هر بهره ای که انسان بخواهد از دنیا ببرد فقط در تقوا خلاصه می شود.هرچه مقام دنیوی انسان بالاتر برود باید التزامش به تقوا بیشتر شود.

    امام جمعه محترم در خطبه دوم ضمن تبریک عید سعید قربان به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نمازگزاران ابراز امیدواری کردند روزی برسد که اعیاد اسلامی در همه کشورهای اسلامی جشن گرفته شود . و اضافه کردند عید یعنی بازگشت به فطرت و سرشت پاک الهی است . هرچه انسان به راههای دیگر برود یعنی از فطرت خود دور شده است لذا این عید ما را متنبه می کند که به فطرت پاک الهی باز گردیم. عید قربان عید رهایی از بندگی طاغوت و نفس است . عمل ابراهیم علیه السلام به ما می آموزد که آمادگی داشته باشیم از هر تعلقاتی دل کنده و ایثار گری نماییم .

    سال گذشته در چنین روزی ما و جهان اسلام به دلیل بی کفایتی و سوء مدیریت حکام سعودی شاهد فاجعه بسیار دردناکی در سرزمین منا بودیم که در آن جمع زیادی از حجاج عزیز جان باختند و ما همچنان سوگوار این عزیزان هستیم . در آبادان و اروندکنار نیز شهدایی در این فاجعه داشتیم که یادشان را گرامی می داریم

    هرچه بیشتر پیش می رویم بیش از پیش فرمایش مقام معظم رهبری را درک می کنیم که برای اداره حج باید شورایی از همه کشورهای اسلامی تشکیل شود زیرا این اماکن مشرفه متعلق به همه مسلمانان است و آل سعود آنها را به یغما برده است.و هرروز شاهد از بین بردن این مشاهد مکرمه به بهانه های مختلف هستیم حال آنکه اینها تاریخ اسلام هستند. حتی در کتابهایشان بر تخریب گنبد مسجد نبوی نیز تاکید کرده اند.

    گروهی آنجا حاکمند که هیچکدام از فرق اسلامی آنها را قبول ندارند. در هر دسیسه ای علیه مسلمانان این سعودیها هستند که حضور دارند حال آنکه باید در مقابل رژیم صهیویستی قرار داشته باشند .

    امیدواریم با اتحاد و بیداری اسلامی به فرمایش امام راحل کعبه و مسجد الحرام را از لوث وجودشان پاک کنیم.

     

          

     

    ۰ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۲۲ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۱۴
    حاج عامری

    ملاقات مدیر کل محترم صدا وسیمای مرکز آبادان با امام جمعه محترم اروندکنار

     

     

     

     

             عصر روز یکشنبه ۲۱ شهریور ۹۵ حجه الاسلام و المسلمین محمدی پور امام جمعه محترم در دفتر خود با جناب آقای دبیقی مدیر کل محترم صدا و سیمای مرکز آبادان دیدار کردند.


           در ابتدای این دیدار آقای دبیقی گزارشی از توسعه کمی و کیفی مرکز آبادان ارائه داده و سپس امام جمعه محترم ضمن تشکر از ایشان و همکاران گرامیشان و آرزوی توفیق روز افزون برای مجموعه تحت امرشان، فرمودند الحمدلله صدا و سیما و امامت جمعه هر دو منصوب به ولایت فقیه و زیر نظر ایشان فعالیت می نمایند لذا باید هر چه بیشتر هماهنگ شوند تا منویات معظم له پیاده شود.


            در ادامه امام جمعه محترم تاکید کردند باید بیشتر به مناطق محروم توجه شود و ضمن انعکاس به موقع و صحیح مشکلات ، نسبت به شناساندن ظرفیتهای نهفته این مناطق نیز اهتمام ورزید.


            سپس با تاکید مجدد بر تبلیغ و حفظ روحیه انقلابی که مورد نظر موکد مقام معظم رهبری می باشد، یاد آور شدند این رویه باعث انقلابی شدن نسل جدید و جوانان عزیز می شود. و همانطور که مقام معظم رهبری مکرر تاکید می فرمایند نگذاریم فتنه ۸۸ فراموش شود  و با برنامه های مختلف در تبیین ابعاد مختلف فتنه بکوشند.


     همچنین با بهره مندی از هنرمندان و کارشناسان در ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش مضاعف نمایند.
    در پایان ضمن انتقال پیشنهادات و انتقادات به مسئولین محترم مرکز آبادان ، بر ترویج بیشتر فرهنگ کتابخوانی و معرفی کتاب خوب به مردم تاکید نمودند.

    ۰ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۲۱ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۴۳
    حاج عامری

    خلاصه خطبه های نماز جمعه  شهریور ماه سال 

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

     



    نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خمینی (ره)

     

    حضرت حجه الاسلام و المسلمین شیخ مهدی محمدی پور در خطبه های نماز جمعه ۱۹ شهریور اروند کنار فرمودند: شهادت امام محمدباقر علیه السلام که در طول عمر مبارک خود به طلب علم سفارش می فرمودند را تسلیت گفته و اضافه کردند صفت باقر العلوم به سبب دقت ایشان در علوم و شرح آنها به ایشان گفته می شد. ایشان می فرمودند  همانطور در مورد دیگران صحبت کنید که دوست دارند در مورد شما بگویند.

    رحلت و شهادت دو تن از یاران بزرگ امام را گرامی داشتند و گفتند مرحوم طالقانی و شهید مدنی هر دو عالم عامل بودند و همانطور که مردم را به عمل صالح توصیه می کردند خود نیز عمل می کردند. ودر حقیقت علمای شیعه همه اینگونه بودند تا کلمه الله هی العلیا در جامعه بیش از پیش خود را نشان دهد.

    روز ۸ ذی الحجه سالروز شروع حرکت امام حسین علیه السلام است . امام حسین علیه السلام به دنبال جنگ نبود گرچه آمادگی نیز داشت، بلکه دشمنان به دنبال شهادت امام بودند  و امام تلاش می کردند این حرم امن الهی نباید هتک حرمت شود . لذا با بررسی ها و با دعوت مردم عراق  به آن سمت حرکت می کنند. اما متاسفانه اتفاقات  بعدی به دلیل عهدشکنی دعوت کنندگان پیش آمد.

    روز عرفه روز دعا و نیایش و روز عید قربان  را نیز گرامی داشته و تبریک گفتند و از مردم خواستند این روز را غنیمت شمردند و مجالس دعا برپا کنند چون به فرمایش امام ره دعا به انسان کمک می کند آدم شود.

    روز عید قربان روز تسلیم در برابر فرمان خداست همانگونه که زنان و مردان ما در دفاع مقدس نشان دادند همانند ابراهیم و اسماعیل و مادرش علیهما السلام تسلیم امر خداوند هستند.

    همچنین سالروز شهادت حجاج در واقعه منا را تسلیت گفته و بی کفایتی رژیم سعودی در این واقعه جانسوز را محکوم نمودند.

    در نهایت با اشاره به fatf گفتند قابل قبول نیست کشور خودش را تحریم نماید . و برای هیچ حکومتی پذیرفتنی نیست که نیروهای مسلح خود را تحریم نماید.و مردم اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

    نمازگزاران جمعه اروند کنار همراه با نمازگزاران سراسر کشور پس از نماز جمعه در محکومیت جنایت و بی کفایتی آل سعود در فاجعه منا راهپیمایی کردند.

     

    ۰ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۱۹ شهریور ۹۵ ، ۱۵:۴۳
    حاج عامری

    آئین افتتاح دفتر اتحادیه انجمن های اسلامی  اروندکنار برگزار شد

     

     

     

     

     

    به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان خوزستان،آئین افتتاح دفتر اتحادیه شهرستان اروند کنار و معارفه آقای محمد علی درویش نژاد بعنوان مسئول اتحادیه با حضور امام جمعه محترم،رئیس اداره آموزش و پرورش و جمعی از مدیران و معاونین محترم مدارس شهرستان  در دفتر امام جمعه  اروند کنار برگزار شد.

     

    در این آئین، حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی پور امام جمعه محترم شهرستان اروند کنار با اشاره به اینکه امروزه نقطه هدف دشمنان نوجوانان هستند بیان داشت:یکی از وظایف مهم ما افشا کردن نقشه های دشمن و تقویت اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی  نوجوانان است. و نوجوان باید آنقدر عقیده اش قوی شود تا خود مدافع دین و انقلاب باشد.

     

    وی با اشاره به ظرفیت موجود در  اتحادیه  انجمن های اسلامی دانش اموزان افزود:یکی از نقاط قوت انجمن اسلامی دانش آموزان غیر حزبی بودن آن است واینکه یکی ازنهادهایی است که در راس آن نماینده ولی فقیه است و  باید در مدارس و بین دانش آموزان  اصول و حقایق انقلاب اسلامی بخوبی تبیین و به نسلهای بعدی منتقل شود.همچنین ایشان ازجناب حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمدیان رئیس محترم اتحادیه های استان تقدیر وتشکر کردند.

     

    سامی شعبانیان رئیس اداره آموزش و پرورش اروند کنار نیز در این آیین  ضمن تقدیر و تشکر از اتحادیه انجمن های اسلامی استان بخاطر توجه به این منطقه بیان داشت: گرچه این منطقه از نظر امکانات محروم است اما از وجود  دانش آموزان نخبه و با استعداد محروم نمی باشد و در مدارس ظرفیت بسیار خوبی برای تربیت نسل انقلابی وجود دارد.وی ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه همکاری با اتحادیه ، گفت : امیدواریم سال دیگر کار نامه  خوبی از فعالیت های  اتحادیه مشاهده کنیم.

     

    در بخش دیگری از مراسم ، محمد علی درویش نژاد مسئول اتحادیه شهرستان اروند کنار با اشاره به سابقه انجمن اسلامی دانش آموزان، مهمترین اصل در اتحادیه را سرمایه گذاری بر قشر نوجوان و جوان دانست و تصریح کرد: آشنا کردن دانش آموزان با اسلام ناب محمدی از مهمترین اهداف انجمن اسلامی است. وی ، حفظ و تداوم ارزشهای انقلاب اسلامی در مدارس و ایجاد انسجام و اتحاد بین دانش آموزان در رده های سنی مختلف را از اهداف دیگر اتحادیه بر شمرد.

     

    در پایان مراسم، حکم آقای محمد علی  درویش نژاد ابلاغ و دفتر اتحادیه اروند کنار افتتاح گردید.

     

     

    ۱ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۱۰
    حاج عامری

    خلاصه خطبه های نماز جمعه  شهریور ماه سال

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور


    نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خمینی (ره)

     

     

     

     

    حجه الاسلام والمسلمین شیخ مهدی محمدی پور امام جمعه محترم اروندکنار در خطبه های نماز جمعه فرمودند:

    دربین تمام مسیرهایی که مکاتب مختلف به انسان نشان می دهند فقط مسیر مبتنی بر تقوای الهی است که او را به سعادت می رساند.

    امام جواد الائمه علیه السلام دارای زندگی ویژه ای است و آن اینکه با جنگ نرم به مبارزه با توطئه های استکبار  زمانه پرداخت و با حضور در مجالس علمی که توسط طاغوت زمان برگزار می شد حقایق دین مبین را اسلام را تبیین و شخصیت فرهیخته او بر همه علمای زمان روشن تر می شد گرچه ایشان در سن کم به امامت امت رسیده بودند.

    ودر نهایت با استیصال دشمن پس از همه دسیسه ها آن امام بزرگوار را به شهادت می رساند.

    ایشان با اشاره به روز مبارزه با استعمار انگلیس گفتند مردم دلاور خوزستان و عشایر عزیز عرب نیز در را مبارزه با انگلیس جنایتکار رشادتها به خرج داده و شهدایی تقدیم کردند.

    ایشان ضمن تبریک روز ازدواج حضرت فاطمه زهرا و امام  علی علیهم السلام گفتند جوان ما و والدین او باید از این ازدواج ساده و با برکت الگو بگیرد.

    ملاک اصلی در ازدواج باید مومن بودن جوان باشد که به دنبال آن همه خوبیها را می آورد.

    با گرامیداشت روز ۱۷ شهریور گفتند ان شاءالله همه در راه شهدا باشیم همانگونه که تا کنون بودیم.

    امام جمعه محترم ضمن گرامیداشت یاد شهدای حاجی در سال ۶۶ که توسط آل سعود مظلومانه به شهادت رسیدند گفتند امام عزیز فرمودند از هرچیز بگذریم از آل سعود بخاطر این جنایت نمی گذریم.

    در نهایت با اشاره به موضوع کنسرتها و ابراز تاسف گفتند آیا اولویت ما کنسرت است و آنهم در مشهد ، که بعضی مسئولین از آن حمایت می کنند؟

    اینها اولویت ما نیست و مسئولین ما با پرداختن به این مسائل حاشیه ای ذهنها را از موضوعات اصلی منحرف نکنند.و توان خود را در حل مشکلات مردم بگذارند.و لازم است در این خصوص از امام جمعه محترم و شجاع مشهد  قدردانی نماییم .

     

    ۱ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۱۲ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۱۹
    حاج عامری