نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است



     در تاریخ 96/9/28 به ابتکار امام جمعه محترم حجه الاسلام و المسلمین محمدی پور و با حضور بخشدار محترم و دیگر مسئولین و  مردم در دهستان نوآباد در نهر بچاچره جلسه ای به منظور ارتباط مستقیم با اهالی وشنیدن مشکلات و بررسی راه کارها تشکیل گردید.



    96/9/28

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۲۱:۵۷
    حاج داوود


      اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و سخنرانی توسط حجه الاسلام و المسلمین شیخ مهدی محمدی پور امام جمعه محترم اروندکناردر مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام در نهر عریض به تاریخ 26 آذر 96  لازم به ذکراست این برنامه به صورت دوره ای در میان مردم برگزار شده و امام جمعه محترم در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گفته و درخواستها را پی گیری می نمایند


    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۶ آذر ۹۶ ، ۱۹:۳۱
    حاج داوود



    طبق برنامه مدون صبح روزهای یکشنبه ، در تاریخ 26 آذر 96 نیز زیارت عاشوراء و سخنرانی با حضور امام جمعه محترم و جمعی از مسئولین ادارات بخش در دفتر امام جمعه برگزار گردید.

     


    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۶ آذر ۹۶ ، ۰۹:۴۹
    حاج داوود

    حجه الاسلام و المسلمین محمدی پور امام جمعه اروندکنار در نماز جمعه 24/9/96 در تبیین جایگاه متقین با اشاره به آیه فاما من اعطی واتقی و صدق بالحسنی ..... گفتند خداوند در این آیه بر انفاق به همراه تقوا تاکید دارد زیرا انفاق خوب است و اگر با تقوا همراه شود عمل صالح می شود. فرد متقی خدا و رسول و وحی را تصدیق می کند ، در نتیجه این فرد با جزای خیر پاداش داده می شود.

    امام جمعه اروندکنار در ادامه برنامه تفسیر قرآن به تشریح آیه 35 سوره نساء  و ان خفتم شقاق بینهما .... پرداخته و گفتند این امر در مورد نکاح است و خداوند به ما امر می کند اگر دیدید بین زوجین اختلافی هست از هر کدام از طرفین یک داور که آنها را بشناسند و خیرشان را بخواهند انتخاب شود تا راهی برای اصلاح امرشان بیابند و خداوند در این راه توفیقشان می دهد.

    در مورد کلمه شقاق در این آیه ظرافتی وجود دارد که در زبان عرب شقاق در مورد یک حقیقت است و نه دو امر متفاوت. و لذا خداوند به ما می فهماند که به برکت خطبه نکاح ، زن و مرد را یک حقیقت واحد قرار می دهد.





    حجه الاسلام محمدی پور در خطبه دوم اظهار داشتند با تقوا جامعه ایمانی واحده را رقم بزنیم که در آن برای انسان در همه امور آزادی ایجاد می کند اما در چارچوبی که خداوند تعریف نموده است.خداوند متعال قوانینی را وضع نموده که باید بر اساس آن و بدون دخالت تعصبها و تحزبها و قومیتهای موجود عمل کنیم.

    پیامبر اسلام می فرماید ازدواج کنید که من به کثرت امت خود مباهات می کنم.اما ما گاهی اوقات قوانینی می آوریم که دقیقا خلاف اسلام است.

    26 آذر روز حمل و نقل و رانندگان است که در مورد آن کم صحبت شده و سبب تضییع حقوق مردم شده است . مانند بخش ما که قبلا وسیله نقلیه زیادی توزیع شده اما در شهر دیده نمی شوند، که ان شاءالله مسئولین محترم این مورد را دنبال و علاوه بر آن ساماندهی ایستگاهها ی اتوبوس و ایجاد ترمینال مسافربری را پی گیری نمایند.

    ایشان با گرامیداشت 27 آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح که علاوه بر اجتهاد در علوم حوزوی ، در علوم دانشگاهی نیز دارای درجه دکترا بود ،گفتند : در آن زمان علیرغم شرایط سخت ، بسیاری از بزرگان حوزه متوجه فاصله بین حوزه و دانشگاه شدند ، لذا وارد این عرصه شده و موضوع وحدت حوزه و دانشگاه را پی گیری نمودند که هم اکنون ثمرات زیادی به بار آورده است. و به این دلیل دشمن تلاش و اقدام در حذف فیزیکی این عزیزان نمود.

    امام جمعه محترم با اشاره به اینکه چند ماهی است بخشدار محترم فعالیت خود را آغاز نموده و با موفقیت مشغول کار هستند و اینجانب و مردم عزیز از ایشان حمایت کرده ایم ، اما از طرف فرماندار محترم و استاندار محترم هیچگونه حمایتی ندیده ایم که امیدواریم این برادران نیز از ایشان حمایت نمایند تا امور به نحو احسن پیش رود.

    ایشان در پایان با اشاره به جشنواره ای که اخیرا به گفته مسئولین منطقه آزاد اروند به منظور گشایش اقتصادی در منطقه اجرا شده ، از حواشی و ابتذال ایجاد شده در اطراف آن شدیدا انتقاد نموده و اضافه کردند انتظار از مسئولین این بود که آن را خوب مدیریت کنند تا مسائل خلاف شأن آبادان عزیز بوجود نیاید . آبادان با شهدای گرانقدری که با خون خود آن را آبیاری نموده اند  و با وجود مساجد و حسینیه های متعدد که از تمام قومیتها در آن وجود دارد نشان می دهد شهری مذهبی و دینی است.

    ما و تمام متدینین و خانواده معظم شهدا و ایثارگران و در یک کلام تمام مردم آبادان از این بابت ناراحت و انتظار پی گیری نوسط مسئولین را داریم.

     

     

     

     

     

     

     

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۴ آذر ۹۶ ، ۱۵:۱۵
    حاج داوود

    اهدای جوایز نفرات برتر مسابقات یگان حفاظت بنادر کل کشور در هتل بین المللی پارس آبادان 23 آذر 96



    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۳ آذر ۹۶ ، ۲۱:۰۳
    حاج داوود




    بازدید حجه الاسلام و المسلمین محمدی پور امام جمعه اروندکنار از زیارتگاه شهدای والفجر 8 به همراه سرهنگ اطمانی فرمانده یگان حفاظت بنادر کشور و دکتر سفاری مدیر اداره بندرو دریانوردی آبادان و دکتر زاهدی شهردار اروندکنار در تاریخ  22 آذر 96


    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۲ آذر ۹۶ ، ۱۷:۱۵
    حاج داوود

    حضور حجه الاسلام و المسلمین مهدی محمدی پور امام جمعه محترم اروندکناردر جمع ورزشکاران یگانهای حفاظت گارد ادارات بنادر و دریانوردی کل کشور در ورزشگاه کوثر آبادان در روز چهارشنبه 22 آذر 96


    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۲ آذر ۹۶ ، ۱۶:۲۶
    حاج داوود



    برگزاری نماز جماعت با حضور جمعی از مردم و مسئولین بخش در دفتر امام جمعه به امامت حجه الاسلام و المسلمین مهدی محمدی پور امام جمعه اروندکناردر تاریخ 21 آذر 1396




    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۱ آذر ۹۶ ، ۲۰:۵۴
    حاج داوود


     برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء و سپس سخنرانی با موضوع تشریح احکام و معارف دینی توسط حضرت حجه الاسلام و المسلمین شیخ مهدی محمدی پورامام جمعه محترم اروندکنار در مسجد صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نهر مچری جنوبی در تاریخ 20 آذر96


     

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۰ آذر ۹۶ ، ۲۱:۲۰
    حاج داوود

    برگزاری جلسه کارگروه اشتغالزایی بخش اروندکنار با حضور امام جمعه محترم حضرت حجه الاسلام والمسلمین محمدی پور و دکترطاهری بخشدار محترم در دفتر امام جمعه 96/9/22


    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۰ آذر ۹۶ ، ۱۲:۳۹
    حاج داوود

    نشست صمیمی حجه الاسلام و المسلمین محمدی پور امام جمعه و دکتر طاهری بخشدار و اعضای شورای شهر و تنی چند از اهالی محل به منطور بررسی و ارائه راه کاردر خصوص مشکلات بخش اروندکنار در تاریخ 17 آذر 96



    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۷ آذر ۹۶ ، ۱۷:۰۵
    حاج داوود

        حجه الاسلام و المسلمین شیخ مهدی محمدی پور در خطبه های نماز جمعه 17/9/96 با تشریح آیات ( ان للمتقین مفازا حدائق و اعنابا ....) گفتند همه این آیات در شأن متقین است که نصیب آنها می شود و این نعمتها برای مدت محدودی نیست بلکه دائمی و جاودانه است.

       وقتی انسان چنین لذتهایی را می بیند ، همه لذتهای دنیایی را کنار می گذارد . و خود ترک لذتهای دنیوی برای او لذتبخش خواهد بود. و در حقیقت با درک لذت ترک گناه ، این دنیا را نیز برای خود بهشت می کند. از مزیتهای آن جهان عدم وجود دروغ و سخن لغو است و دراین جهان نیز باید اینگونه باشیم یعنی مؤمن نه دروغ می گوید و نه سخن لغو بر زبان می آورد.






        امام جمعه محترم در خطبه دوم نیز با سفارش همگان به رعایت تقوا اظهار داشتند تقوا سبب افتخار و نزدیکی به خداوند است.

        18 آذر سالروز معرفی رژیم عراق بعنوان آغازگر جنگ تحمیلی است .البته سازمان ملل زمانی آن کار را می کند که شر صدام دامن آنها و متحدانشان در منطقه را گرفت و الا در آن زمان سه سال از پذیرش قطعنامه گذشته بود .

       تجربه مهم آنست که ملت این پیروزی را با مقاومت بدست آورد و نه با مذاکره. در مقطعی دیگر آمریکا با زمینه سازی و حمله به عراق قصد داشت این کشور را از آن خود کند اما اکنون هر جای عراق می رویم تصاویر مبارک حضرت امام و مقام معظم رهبری را می بینیم, و در معرکه های مختلف هر دو کشور با هم هستند. نمونه آن را در مبارزه با داعش دیدیم که با افتخار آفرینی رزمندگان ما و در رأس ، مالک اشتر رهبری یعنی سردار سلیمانی سازمانی مانند بسیج به نام حشد الشعبی در عراق تشکیل شد که افتخارات زیادی بوجود آورد. 

       ایشان با یاد آوری روز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال 1948 اضافه نمودند این در حقیقت کلمه حقی است که از آن باطل اراده می شود. زیرا در همان زمانها فلسطین را اشغال کردندو هیچ عکس العملی انجام ندادند. یا شعارهای خوب مانند دمکراسی می دهند اما در عمل اینطور نبودند . لذا نباید فریب شعارهای زیبای دشمن را خورد بلکه باید سابقه و عمل آنها را دید.

       در برخی دوره ها نیز بعضی دولتهای ما هم سستی و رخوت به خرج داده و حتی دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند، در حالیکه این شعار دادنهای ملت ما، به ملتهای دیگر جسارت و جرأت مقابله با مستکبرین را می دهد.

       امام جمعه اروندکنار با اشاره به سالروز اشغال بلندیهای جولان توسط رژیم صهیونیستی در سال 1981 ، از شورای امنیت سازمان ملل سؤال کردند : شما که مدعی حقوق بشر هستید ، از سال 1981 تا کنون در این مورد چه اقدامی کردید؟

       ایشان در پایان با اشاره به اقدام سخیف رژیم صهیونیستی در جابجایی پایتخت به قدس شریف تاکید نمودند این نقشه به سرانجام نخواهد رسید.و مردم ما نیز امروز همراه با سراسر کشور پس از نماز راهپیمایی کرده و موضع خود را اعلام می نمایند.

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۷ آذر ۹۶ ، ۱۴:۱۷
    حاج داوود