نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

     

    خلاصه خطبه های نماز جمعه26 ماه سال ۱۳۹۵

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم موقت

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ سعید امیری

    حجه الاسلام والمسلمین امیری امام جمعه موقت اروند کنار در ابتدای خطبه ها ،نمازگزاران حاضر را به رعایت تقواسفارش و از خداوند متعال علو درجات معنوی ایشان را خواستار شدند.

    ایشان ضمن تبریک میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و فرزند برومندشان امام صادق علیه السلام و گرامیداشت هفته وحدت ، اضافه کردند پیروزی انقلاب اسلامی در سایه وحدت اقشار مختلف ملت تحت زعامت امام خمینی محقق شد و موجبات وحدت مسلمانان جهان را فراهم نمود . در مقابل استعمارگران در صدد جلوگیری از وحدت رو به رشد ملتهای اسلامی برآمدند . و با دامن زدن به تعصبات نژادی و قومی و ملی گرایی و یا اختلافات فرقه ای و شیعه وسنی این وحدت را هدف قرار دادند.

    حضرت امام خمینی (ره) در واکنش به این سیاست خصمانه فرمودند : از ملی گرایی خطرناکتر و غم انگیزتر ، ایجاد اختلاف بین اهل سنت و جماعت با شیعیان و القای تبلیغات فتنه انگیز و دشمن ساز بین برادران اسلامی است. بحمد الله تعالی در انقلاب اسلامی ایران هیچ اختلافی بین دو طایفه وجود ندارد و همه با دوستی و اخوت در کنار هم زندگی می کنند.

    هم اکنون نیز با وجود رهبری فرزانه و عالمی حکیم و عارف به رویدادهای زمانه یعنی امام خامنه ای ،همچنان این وحدت پابرجاست و حیله و نیرنگ دشمنان هرگز راه به جایی نخواهد برد.

    حجه الاسلام امیری در قسمتی دیگر از خطبه ها با یاد آوری روز وحدت حوزه و دانشگاه گفتند: باید حوزه  و دانشگاه از تمام ظرفیتهای هم استفاده نمایند. و با مدد از طلاب عزیز و اساتید و دانشجویان مومن از هر گونه گزند یا رخنه ای از طرف دشمن جلوگیری نمایند.

    ۰ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۲۶ آذر ۹۵ ، ۱۵:۵۳
    حاج داوود

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صل الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم


    نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خمینی (ره)


     

    خلاصه خطبه های نماز جمعه  آذر ماه سال ۱۳۹۵

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور



     

    حجه الاسلام و المسلمین محمدی پور در ابتدای خطبه های نماز جمعه اروند کنار در تاریخ ۱۹ آذر ۹۵  پس از سفارش به رعایت تقوا، ۹ ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را به امت اسلام و نمازگزاران محترم تبریک گفتند و سپس با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب ، ادامه دادند که  اسلام عزیز به نماز جمعه تاکید دارد و از سوی دیگر دشمنان از نماز جمعه که عامل وحدت است واهمه دارند ، اسلام را عالمان مجاهد و پیشتاز حفظ کرده اند لذا دشمنان از علمای بیدار و بصیر ترس دارند ، و بر همین اساس تلاش می کند آنها را از صحنه حذف کنند.

    در بخش دیگری از خطبه ها امام جمعه محترم با اشاره به روز جهانی حقوق بشر اضافه کردند این کلمه حقی است که مستکبران  از آن اراده باطل دارند.

    مقصود آمریکا و متحدان او از حقوق بشر فقط حفظ منافع تعداد خاصی از خودشان است نه تمام مردم جهان.

    در آستانه آغاز هفته وحدت و میلاد پیامبر بزرگوار اسلام طبق یک روایت، این رویداد عظیم را تبریک گفته و تاکید کردند وحدت و اعتصام به حبل الله رافع همه مشکلات دنیای اسلام است.

    ایشان در ادامه گفتند تقریبا ۳۰۰ سال پیش غربی ها سیاستی را در شرق و ایران اجرا کردند که بر اساس آن کارشناسان آنها اشخاص و طوایف را مطالعه کرده و روحیاتشان را بررسی نمودند و به این نتیجه رسیدند که از دو راه بهره گیری کنند ، یکی مادی که بسیاری از منابع را به غارت بردند و دیگری معنوی ، که از این راه به اختلافات دامن زده و ما را بیشتر از هم جدا کردند. کافی بود از شخصی جمله ای صادر شود آنرا علم کرده و هزاران بار چاپ و تبلیغ سوء می کردند.

    البته این کارها ی یک یا چند نفر نیست بلکه دولتهای غربی در این توطئه ها نقش اساسی دارند.

    در نتیجه اینکه شرط غلبه بر قدرتهای بزرگ اعتصام به حبل الله است.

    ۰ نظر موافقين ۲ مخالفين ۰ ۱۹ آذر ۹۵ ، ۱۶:۴۰
    حاج داوود

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صل الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

    خلاصه خطبه های نماز جمعه ۱۲ آذر ماه سال ۱۳۹۵

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور


    نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خمینی (ره)

     

     

    حجه الاسلام و المسلمین مهدی محمدی پور امام جمعه اروندکنار در خطبه های نماز جمعه ۱۲ آذر ماه 1395 ضمن سفارش به تقوای الهی،  ۱۶ آذر روز دانشجو را گرامی داشته و تاکید کردند کار فرهنگی در دانشگاهها یعنی اینکه دانشجوی جوان ما مومن و  انقلابی بار بیاید و  متخلق به اخلاق اسلامی شود تا در آینده نزدیک بتواند به بهترین شکل وارد مسئولیتهای مختلف جامعه شده و به امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و.‌‌.. بپردازد. و ادامه دادند که روز دانشجو نماد استکبار ستیزی جنبش دانشجویی است.

    امام جمعه اروند کنار در بخش دیگری از خطبه ها گفتند حدود ۱۷۰ روز از دستور مقام معظم رهبری در خصوص برخورد با موضوع فیشهای حقوقی نجومی می گذرد اما متاسفانه هنوز دولت برخورد در خور و پسندیده ای انجام نداده و این باعث ایجاد ابهام و سئوالاتی در ذهن مردم شده است.

    در ادامه خطبه ها حجه الاسلام محمدی پور به موضوع تمدید تحریم ده ساله ایران توسط مجالس آمریکا اشاره و تاکید نمودند این نقض صریح برجام است و آمریکا بار دیگر ثابت کرد بد عهد است و دولتمردان آمریکایی بویی از مردانگی نبرده اند. واضافه کردند آمریکا در طول این مدت موارد بسیاری در نقض برجام عمل کرده است.

    در پایان ایشان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام، به دو حادثه حمله تروریستی در حله و شهادت جمعی از زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام و برخورد دو قطار مسافر بری و جان باختن زائران امام رضا علیه السلام اشاره و این حوادث را به ملت بزرگ ایران تسلیت گفتند .

     

     

     

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۲ آذر ۹۵ ، ۱۵:۳۷
    حاج عامری

    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صل الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

    خلاصه خطبه های نماز جمعه ۵ آذر ماه سال ۱۳۹۵

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور

    5 آذر


    نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خمینی (ره)

    حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور امام جمعه محترم اروند کنار در خطبه های ۵ آذر ماه سال ۱۳۹۵ با ستایش خداوند منان و فرستادن درود و صلوات بر پیامبر اعظم و خاندان پاک ومطهرش ضمن سفارش نماز گزاران به رعایت تقوا ان را راهی برای رسیدن به اوج معنویت تعبیر کردند.

    در ادامه خطیب نماز جمعه با اشاره به هفته بسیج ،بسیج را بزرگترین هنر امام در اداره نهضت اسلامی انقلاب ایران تعبیر کردند که دشمنان از وجود ان بسیار ناراحت و نگران هستند که انقلابیون از این ناراحتی دشمنان بسیار خرسند و خوشحالند .

    در ادامه امام جمعه اروند کنار ضمن تسلیت ایام رحلت پیامبر هم چنین  شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام تدبیر امام رضا در خنثی سازی کید مامون عباسی را شگفت ساز دانستند و آن را در نشر فرهنگ ناب محمدی بسیار موثر تعبیر کردند

    حجه الاسلام محمدی پور با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب و فرمایش ایشان درباره عکس العمل به نقض برجام گفتند دولت مردان ما در برجام بسیار هزینه کردند

    ولی نباید  اجاز ه دهند دشمنان ملت ما را تحقیر کنند تشکر از حضور مردم در راهپیمایی اربعین اخرین موضوع مورد بحث خطیب نماز بود

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۰۵ آذر ۹۵ ، ۱۵:۰۷
    حاج عامری