نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    ۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

    بسم الله الرحمن الرحیم
    و صلى الله على محمد و آله الطاهرین
    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین
    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم




     خلاصه خطبه های نماز جمعه  ۲۸ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ 

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و مکرم جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ مهدی محمدی پور



         خطبه اول :


          خطیب نماز جمعه درابتدای خطبه ضمن تسبیح وتقدیس مقام ربوبی خداوندمنان وفرستادن درود وصلوات بر پیامبر عظیم الشان واهل بیت گرامی اش با اشاره به نامه امام صادق (ع)به یکی از یارانش که از آن حضرت طلب ارشاد نموده بود،  گفتند : تقوای الهی پیشه کنید چرا که اگر تقوا  پیشه کنید خداوند بی شمار و بی حد وحصر به شما روزی خواهد داد زیرا درتقوا انسان اعتماد به خدا پیدا میکند .

          حجه الاسلام محمدی پور درادامه  به  تفسیر آیه   78 سوره آل عمران پرداختند و ضمن شرح  عملکرد علمای  یهود در تحریف کلام الهی برای از بین  بردن  نشانه های         خاتم الرسل به درسهایی که از این آیه میتوان گرفت به شرح زیر اشاره کردند: .                                                                                                      

         1-گناه دانشمندان وعلما خیلی بزرگتراز گناه عوام الناس میباشد

         2-علمای یهود به خداوند دروغ می بستند وآن را به خدا نسبت دادند

         3-علما معصیت خدا را از روی علم انجام می دهند ونه از روی نادانی لذا به همین دلیل گناه آنها بزرگ تر است

       

         خطبه دوم : 

     

          حجة الاسلام والمسلمین محمدی پور  درخطبه دوم ضمن تسبیح وتقدیس وجود مقدس الهی و فرستادن درود و صلوات  بر پیامبر و خاندان گرامیش مجددا" همه را به رعایت تقواتوصیه نمودند. ایشان  با اشاره  به اینکه خداوند منان با دادن عقل به انسان به عنوان راهنمایی برای یافتن راه حقیقت  واعزام  پیامبران به عنوان حجت ظاهری در رهنمون ساختن انسان به راه فلاح  ورستگاری ، حجت را بر انسان تمام کرده است  لذا بهترین  شیوه ای که میتواند تمام اوامر ونواهی الهی را درآن رعایت کرد فقط تقواست که محصول راهنمایی های پیامبران وعقل است .

           ایشان در ادامه به مناسبتهای زیر پرداختند:                                                                                                                                                                                                                                                                                 

          1- گرامی داشت 29فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی :حجةالاسلام محمدی پور ضمن تبریک این روز به تمام سربازان ولایت درارتش جمهوری  اسلامی با اشاره به سعی دشمنان برای جدایی ارتش از انقلاب وناکام ماندن آن با تدبیر امام راحل (ره) از تمام تلاشها وفداکاریهای ارتش دردفاع مقدس سپاسگزاری کردند واین روز بزرگ را به همه ارتشیان وخانواده های آنها تبریک گفتند. 

         2-خطیب نماز جمعه ضمن تبریک ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع) ،وجود مبارک این امام  که پایه گذار نهضت علمی امام صادق (ع)بودند را باعث گسترش فقه اسلام دانستند.  ایشان درادامه به فرا رسیدن ماه رجب المرجب اشاره کردند و آن را ماه مبارک و عظیمی دانستند  که باعث ریزش رحمت الهی است و  درادامه گفتند این ماه  از فرصتهایی که خدا برای رسیدن  انسان  به  علو درجات  تقوا  در اختیار انسان  قرار داده است وهمه را به        بهره برداری از رجب الخیر برای مسلح شدن با سلاح ایمان توصیه  نمودند.  .                                                                                                              

         3-ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع)به تمامی محبین اهل بیت عصمت وطهارت توصیه کردند  از زیارت جامعه کبیره این امام همام  بهره بیشتری ببرند.  

     

         4-تبریک سالروز صدور دستور امام  راحل  مبنی  بر تاسیس سپاه  پاسداران  انقلاب اسلامی  :  امام جمعه محترم اروندکنار ضمن تبریک این مناسبت مهم به دلاور مردان سپاه پاسداران واشاره به تاثیر بی بدیل این نهاد درجنگ تحمیلی وعرصه های سازندگی گفتند : موفقیت سپاه درهمه زمینه ها از تعهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشات  می گیرد . .                                                                                 

         5-لیلةالرغائب : خطیب نماز جمعه ضمن اشاره به فضایل این شب که اولین شب جمعه ماه رجب میباشد وبه شب دعا واستغاثه معروف میباشد از همه مومنین خواستند که از این شب روحانی نهایت برداشت معنوی را داشته باشند .                                                     

         6-با محکومیت مجددتهاجم عربستان سعودی به مردم مظلوم یمن از تمام نهادهای بین المللی خواستند برای توقف هجوم وحشیانه نظام سعودی را تلاش کنند. .                                                                                                                                

         7- از پزشکان واعضاءمحترم ستاد نماز جمعه برای راه اندازی طبابت آدینه درمصلای نماز جمعه  تشکر کردند.


    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۸ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۰۶
    حاج عامری
    بسم الله الرحمن الرحیم

    و صلى الله على محمد و آله الطاهرین

    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین

    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم

     

     خلاصه خطبه های نماز جمعه ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۴  

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و موقت جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ سعید امیری

     
     

    خطبه اول :

         حجه الاسلام  امیری امام جمعه موقت اروندکنار ضمن ستایش خداوندمنان وفرستادن درود وصلوات برخاتم الرسل وخاندان پاک ومطهرش همه نمازگزاران رابه رعایت تقوی فراخواندند. ایشان بااشاره به ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) وتبریک آن به همگان به تفسیر آیات سوره کوثر پرداختند. و ضمن شرح وتفسیر این آیات؛ ولادت بانوی دوعالم رامعجزه ای ازسوی خداوندمنان دانستند که به خاطر مجاهد تهای رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به ایشان هدیه کردند.

        خطبه دوم :

         خطیب نمازجمعه درخطبه دوم ضمن تنزیه و تسبیح مقام ربوبی  سبحانه وتعالی وفرستادن درود وسلام برپیامبر عظیم الشان واهل بیت گرامیش مجددا همه نمازگزاران رابه تقوای الهی دعوت کردند

         ایشان تقوا رامنشاء نجات وفلاح انسان دانستند ورعایت آن رابرای هرانسان مؤمن مهم وراهبردی تعریف کردند .

         در ادامه حجه الاسلام امیری به موارد ومطالب زیراشاره کردند:

          مجددا روز ولادت حضرت فاطمه (س) وروز زن به همه مسلمین تبریک گفته و الگو قراردادن این بانوی بی بدیل برای تمام بشریت خاصه خواهران جهت رسیدن به  فلاح ورستگاری دردنیا وآخرت را تذکر دادند.

          حجه الاسلام والمسلمین امیری درادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور امریکا وموضع گیریهای او در مورد توافقنامه  لوزان سوییس وهم چنین سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری دراین خصوص ،از مسئولین نظام خواستند کلام رهبری را نصب العین خود قرار داده تا دردام فریبکارانه استکبار نیفتند.

         ایشان بااشاره به حمله وحشیانه عربستان سعودی به یمن این هجوم رامحکوم وآنرا به ضرر منطقه وکل مسلمین دانستند.

    ۰ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۲۱ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۱۹
    حاج عامری
    بسم الله الرحمن الرحیم
    و صلى الله على محمد و آله الطاهرین
    و لعنة الله على اعدائهم اجمعین من الآن الى قیام یوم الدین
    و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم


     خلاصه خطبه های نماز جمعه ۱۴ فروردین ماه سال ۱۳۹۴  

    اروندکنار به امامت امام جمعه محترم و موقت جناب

    حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیخ سعید امیری

         خطبه اول :

     

          خطیب نمازجمعه درابتدای خطبه  ضمن حمد وثنای خداوندودرود وصلوات برپیامبر عظیم الشان  وخاندان پاک ومطهرش بااستناد به آیات وروایات همه نماز گزاران رابه تقوای الهی دعوت کردند. ایشان با اشاره به شخصیت بی بدیل حضرت ام البنین شخصیت این بانوی مؤمن وفداکاررا ستودنی وبی مثال ومواقف ایشان راغیرقابل وصف دانستند.

          درادامه حجه الاسلام امیری پیروی از سیره این بانوی فداکار رابرای همه زنان جامعه امری مهم که منجربه فلاح ورستگاری انسان می شود توصیه نمودند.

         خطبه دوم :

     

          حجه الاسلام امیری امام جمعه موقت اروندکنار در خطبه دوم ضمن مدح و ستایش پروردگار بزرگ و درود و صلوات برمقام پیامبر عظیم الشان واهل بیت گرامیش و توصیه مجدد همه نماز گزاران به تقوای الهی، تقوا را دلیلی برای جلوگیری ازگناه دانستند و غیر از آن اگر اعمال انسان منجر به جلوگیری از گناه در او نشوند تقوا ندانسته اند ایشان تقوا را اعمالی دانستند که در سیره اهل بیت عصمت و طهارت در مسیر اسلام ناب محمدی تعریف کردند و خارج از این مسیر هر عملی را دور از تقوا دانسته اند.

          خطیب نمازجمعه درادامه بااشاره به توافقات حاصل شده درمذاکرات هسته ای این توافقات رامحصول تدابیر دوراندیشانه مقام عظمای ولایت وعملکرد تیم مذاکره کننده دانستند و اظهار داشتند با این توافقات حقانیت نظام مقدس اسلامی درصلح آمیز بودن عملکردهسته ای برای همگان آشکارشده ودشمن مجبور به پذیرش این حق مسلم شد.ایشان درادامه روز    هسته ای رانمادی ازاستقامت مردم ونظام درمقابل دشمنان دانستند.

    حجه الاسلام امیری درادامه بااشاره به سالروز شهادت آیت الله صدر وخواهرگرانقدرش وگرامی داشت یاد وخاطره این شهید بزرگوار ملت عراق رابه دلیل مشترکات موجود، برادر ملت ایران دانستند ومشکل ملت مابا نظام بعثی بوده است که الحمدالله آن رژیم به ذلت کشیده شد.

    ۱ نظر موافقين ۱ مخالفين ۰ ۱۴ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۵۸
    حاج عامری