نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    نماز جمعه 96/12/4

    جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۵۲ ب.ظ




    حجه الاسلام و المسلمین مهدی محمدی پور امام جمعه اروندکنار در ابتدای خطبه های نماز جمعه 4/12/96 با استناد به آیه ( و قفینا علی آثارهم بعیسی بن مریم .....و هدی و موعظه للمتقین ) گفتند براساس این آیه می فهمیم موعظه امر مهمی است و اهل تقوا همیشه دنبال موعظه هستند و از مواعظ و کلام بزرگان درس و عبرت می گیرند.

    ایشان در ادامه ی تفسیر آیات قرآن به آیه   48  سوره نساء ( ان الله لا یغفر ان یشرک به .......) گفتند شأن نزول این آیه در مورد قاتل حضرت حمزه سیدالشهداء است که پس از آنکه سران کفر به وعده ای که به وحشی داده بودند عمل نکردند ، از کرده خود پشیمان شده و در نامه ای به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وضعیت کارها و ندامت خود را شرح داد ، این آیه نازل شد که خداوند توبه هرکس که عمل صالح انجام دهد می بخشد جز شرک به خدا. اما اینها باز اظهار یأس می کنند و خداوند در آیه دیگر می فرماید از رحمت خدا مأیوس نشوید که خدا همه گناهان را در صورتیکه توبه کنید بدون حساب می بخشد.

    پیامبر حریص بر هدایت امت خود بودند . اما آیه تاکید دارد خداوند شرک را بهیچ وجه نمی بخشد گویی شرک خط قرمز بخشش خداست.






    امام جمعه محترم اروندکنار در خطبه دوم ادامه دادند که انسان متقی به دلیل گوش به فرمان خدا بودن ، از هر کس دیگری متمایز است . این شخص به آیات و سیره اهل بیت مراجعه کرده و راه درست را انتخاب می کند.

    سه شنبه 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی را گرامی داشته و هدف از بعثت پیامبر اسلام را تربیت دانسته ، لدا معلمان بویژه کسانی که در عرصه امور تربیتی فعال هستند در مسیر خداوند متعال حرکت می کنند و در شغل شریف نبوی هستند. رسالت بزرگ این معلمان تزکیه نفوس است و در حقیقت ظرف کسب علم را پاکیزه می کنند. و اشخاصی که این معلمان تربیت می کنند با کسب علم به بشریت خدمت می نمایند .البته خانواده ها نیز باید در این مسیر کمک کنند.

    از مسائلی که در هفته قبل پیش آمد سقوط هواپیمای مسافری و درگذشت تعدادی از هموطنان ما بود. که ایشان ضمن تسلیت این مصیبت ،  گفتند باید در این مورد بررسی شود سازمانهایی مانند هواشناسی و ایمنی و ... چگونه عمل کردند؟ زیرا انتظار است علوم این دستگاهها به روز باشد. و ان شاءالله در آینده شاهد چنین فاجعه ای نباشیم.

    مسئله دیگر اغتشاشات چند روز پیش در تهران بود که دو مسئله باید بررسی شود اول اینکه فرقه ای که به فتوای همه مراجع عظام ضاله و مضله است و مواضع و اعمالشان را می دانیم چرا دارند آزادانه فعالیت می کنند؟ و چرا با جنایات و پرونده های آنها هیچ برخوردی نشده است .

    دیگر اینکه توطئه گران با شناخت این فرقه و انحرافات و ارتباطاتی که با بیگانگان داشتند با استفاده از آنها چنین فاجعه ای را به بار آوردند. اینها در تعالیمشان خانقاه را مقابل مسجد ایجاد کردند تا جوانان را به آن محل سوق دهند. لذا توصیه ما به جوانان اینست که فعالیتهای خود را از مساجد خارج نکنند چون به فرموده بزرگان مسجد سنگر و پایگاه اصلی است.

    در پایان از فرزندان و برادران عزیزمان در نیروی انتظامی که در این قائله به خوبی عمل کردند و همه جا ، بویژه در بخش مهم اروندکنار امنیت را مدیون ایشان هستیم ، تشکر و قدردانی می کنیم.

    نظرات (۰)

    هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی