نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    نماز جمعه 96/10/22

    جمعه, ۲۲ دی ۱۳۹۶، ۰۱:۵۶ ب.ظ


    حجه الاسلام و المسلمین محمدی پور امام جمعه محترم اروندکنار در خطبه های نماز جمعه ۲۲ دی ماه ۹۶ با تفسیر آیاتی از کلام الله مجید و استناد به روایات و احادیث ، نمازگزاران را به رعایت تقوا و دوری ازگناهان سفارش نمودند.
    ایشان از درسهای مهم برگرفته از قرآن بویژه آیه ( یا ایها الذین امنوا لا تأکلوا الربا....) در خصوص تقوا را اینگونه بیان کردند که افراد متقی از رباخواری دوری می کنند.، که این باعث رستگاری ایشان است و از لوازم تقوا رعایت اوامر و نواهی خداوند است.

    امام جمعه محترم در ادامه تفسیر سوره نساء به آیه 40 رسیده و گفتند این آیه کوتاه ولی دارای مضامین بسیار بالایی است . خداوند به هیچ وجه ظلم نمی کند چون هم عالم به قبح ظلم است و هم در او ضعفی راه ندارد که نیاز به ظلم داشته باشد .اما ظالمان دنیا هم زشتی ظلم را نمی دانند و هم ازطرفی ضعف خود را با ظلم کردن می پوشانند.

    ازطرف دیگراگر بنده خدا ذره ای حسنه بکند خداوند آنرا ده برابر می کند.
    امام جمعه اروندکنار در خطبه دوم ادامه دادند که  مسئول متقی با تواضعی که نسبت به مردم ابراز می کند در حقیقت در نظر دیگران بالاتر می رود و این از خواص تقواست..
    حجه الاسلام  محمدی پور با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای انقلاب گفتند امام رحمه الله علیه به محض دیدن آثار پیروزی انقلاب دستور تشکیل شورای انقلاب را دادند. ایشان واقعا در تمام ابعاد اسوه بود حتی در شکل انقلاب ،که بر اساس سازماندهی و تشکیلات دقیق یک نظام دقیقی را طراحی و ایجاد کردند.و ملت ما نیز ثابت کردند مثل ملت عهد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و بعد از آن نیستند و امام و مقام معظم رهبری را هیچ وقت تنها نگذاشتند.
    ایشان در بخش دیگری از بیانات خود به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره و گفتند همانطور که ایشان فرمودند باید میان مردمی که مطالبات برحق دارند و اغتشاشگران تفاوت قائل شد و درخواستهای مردم مورد توجه و رسیدگی قرار بگیرد. همانطور که به هیچ وجه خرابکاریهای عده ای معدود را تحمل نخواهیم کرد.
    یکی از زیبائیهای این نظام مقدس این است که مسئول واقعا خود را خادم مردم بداند و هر چند وقت گزارش فعالیتهای خود را به سمع مردم برساند . و ما مفتخریم که هر هفته یکی از مسئولین محترم در نماز جمعه گزارش خود را به مردم و نمازگزاران عزیز ارائه می کند.



    نظرات (۰)

    هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی