نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

شرح فعالیتها ، اخبار ، مراسم و خطبه های ، نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

نماز جمعه در رأس همه امور است . امام خميني (ره) ><><><>< نهاد امامت جمعه اروندکنار
نهاد امامت جمعه شهر اروندکنار

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

بخش اروندکنار

اروندکنار بخشی است در شهرستان آبادان در استان خوزستان این بخش در ۵۲ کیلومتری جنوب آبادان و در حدود ۳۰۰ متری خاک کشور عراق قرار گرفته ‌است و دارای ذخایر نفتی است این شهر بندری ، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌ ها است بزرگ‌ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال ۱۳۸۷ به بهره‌برداری رسید. این بندر اسکله پهلوگیری به طول ۱۱۶ متر، اسکله خدماتی به طول ۳۲ متر و بیش از ۶۰ متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد. این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ۱۶۰ فروند موتور لنج و افزون بر ۳۳۰ قایق موتوری صیادی را دارد. این بخش دارای سه دهستان به نام های منیوحی ، نصار و نوآباد است منیوحی مهمترین دهستان اروندکنار است که دارای روستاهای مهمی همچون : خزعل آباد، ابوعقاب ، کوت ، ابوشکر ، کوت شنوف ، ابوخضراوی ، ابودیره ، سلیم ، عفادله و آلبوحمید می باشد اروندکنار شامل دو بخش شمالی (قصبه نصار) و جنوبی (قصبه معمره) می باشد در زمان جنگ ایران و عراق ، عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندکنار بود مهمترین محصول کشاورزی آن خرما است و دارای انواع سبزیجات و صیفی جات نیز می باشد مردم این دهستان علاوه بر کشاورزی به کار صیادی نیز مشغولند.

نقل از کتاب ((بیست و هشت گفتار در باب فرهنگ و مردم ایران، تهران ۱۳۸۱، ص۲۸۹))

نماز دشمن شکن جمعه اين هفته
نماز جمعه اين هفته
  • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
  • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
  • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
  • تصوير امام جمعه محترم اروندکنـار
    تصوير امام جمعه
    • ۱۶ مهر ۹۵ , ۱۵:۰۶
    • ۱ آذر ۹۲ , ۱۵:۱۱
    • ۱۸ فروردين ۹۱ , ۱۳:۲۹
    تبليغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
    بايگاني
    آخرين نظرات
    نويسندگان
    پيوندهاي روزانه

    مصاحبه امام جمعه محترم در خصوص سیل اخیر

    شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۳:۳۱ ب.ظ

       حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان، با اشاره به مد اکبر اخیر در اروندکنار، اظهار کرد: در چند روز پیش وقوع مداکبر مردم شهرستان را دچار مشکل کرد و باعث سلب آسایش شد.

        وی عنوان کرد: طغیان انهار در اروندکنار به سمت و سوی جاده اصلی و منازل مردم کشیده شد و این مسئله باعث شد مردم دچار خسارت‌های متعددی شوند.

        امام جمعه اروندکنار گفت: مسؤولان باید از این بحران عبرت بگیرند که مشکلات را قبل از وقوع بحران‌های آینده حل و رفع کنند و برای هرگونه حادثه و بحران آماده باشند، چرا که متاسفانه برخی مسؤولان به این فکر نیستند که برای رفع مشکل هزینه کنند.

        محمدی‌پور عنوان کرد: با وجود حادثه تلخ این بحران، اما همدلی و همراه بودن مردم و مسؤولان صحنه‌های جالب و زیبایی را به نمایش قرار داد و مردم و مسؤولان از جمله ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، فرماندار، بخشدار، شهردار، سپاه، بسیجیان و سایر مسؤولان دیگر در صحنه بودند.

        وی اظهار کرد: خوشبختانه بحران در اروندکنار تلفات جانی نداشته اما زمین‌های کشاورزی خسارت فراوان دیده است و برخی منازل نیز آسیب دیده‌اند.

    امام جمعه اروندکنار گفت: باید خسارت و آسیب‌های وارد شده به مردم اروندکنار به زودی جبران شود و مانند سال‌های قبل به فراموشی سپرده نشود و خوشبختانه مسؤولان دولتی و همچنین سازمان منطقه آزاد اروند وعده ورود و حل این مسئله را داده‌اند.

    موافقين ۲ مخالفين ۰ ۹۸/۰۱/۱۰
    حاج داوود

    نظرات (۰)

    هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی